مادورو: آمریکا پول مسدود شده ونزوئلا برای خرید واکسن را فورا آزاد کند

© REUTERS / Miraflores PalaceПрезидент Венесуэлы Николас Мадуро
Президент Венесуэлы Николас Мадуро - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ونزوئلا از رئیس‌جمهور آمریکا خواست، پول مسدود شده ونزوئلا برای خرید واکسن کرونا از طریق مکانیسم کوواکس را آزاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از آمریکا خواست دارایی های دولت کاراکاس را که برای خرید واکسن کرونا به حساب کوواکس واریز شده بود، آزاد کند.

وی اقدام آمریکا در مسدود کردن هزینه خرید واکسن از کوواکس را به دزدی مجرمانه تعبیر کرد و گفت: تحریم ها و اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا ظالمانه است. من بر اینکه دولت جو بایدن دست از بلاک کردن پول های ونزوئلا بردارد، که به خرید واکسن کرونا اختصاص یافته، پافشاری می کنم.

 ونزوئلا: اسپوتنیک وی موثر ترین واکسن در جهان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
ونزوئلا: اسپوتنیک وی موثر ترین واکسن در جهان است

وی همچنین ادامه داد: «برنامه کواکس به اندازه کافی از ونزوئلا پول دریافت کرده تا واکسن ها را در اسرع وقت تحویل دهد و هیچ دلیلی مبنی بر عدم انجام این کار، پذیرفتنی نیست. ما بیش از 100 میلیون دلار پرداخت کرده ایم».

این صحبت ها پس از آن بیان شد که پیشتر نیز «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا، در پیامی از مسدود شدن وجوه پرداختی این کشور برای خرید واکسن کرونا از طرح کوواکس خبر داده بود.

ونزوئلا در حال حاضر برای تأمین واکسن مورد نیاز خود به منابع بین‌المللی متعددی از جمله واکسن اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین و آسترازنکای عرضه شده از طریق طرح کوواکس وابسته است.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا در راستای حمایت از «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان ونزوئلا و با هدف براندازی دولت قانونی «نیکلاس مادورو» همچنان به اعمال فشارهای همه جانبه از جمله وضع تحریم‌های ظالمانه علیه این کشور آمریکای لاتین ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала