اشتباه عجیب بایدن در نشست گروه 7/سوریه لیبی شد

© REUTERS / Kevin Lamarqueاشتباه عجیب بایدن در نشست گروه 7/سوریه لیبی شد
اشتباه عجیب بایدن در نشست گروه 7/سوریه لیبی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده ، در اجلاس گروه 7، ضمن صحبت در مورد گسترش همکاری میان روسیه و آمریکا، نام کشورها را غلط کرد.

به گزارش اسپوتنیک،جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در جریان نشست گروه 7 درحالیکه در مورد کمک بشر دوستانه به کشورهای جنگ زده صحبت می کرد نام کشور سوریه را به اشتباه لیبی عنوان کرد.

 بایدن در کنفرانس خبری در پس از نشست این گروه، یک بار، بلکه 3 بار نام کشور سوریه را اشتباها لیبی خواند.

وقتی که بایدن قادر به تلفظ نام خانوادگی پوتین نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
وقتی که بایدن قادر به تلفظ نام خانوادگی پوتین نیست

مشاوران رییس جمهوری آمریکا پس از آن که خبرنگاران به اشتباه آشکار وی اشاره کردند و خواتستار توضیحات شدند، گفتند که منظور بایدن از لیبی، سوریه بوده است.

رییس جمهوری آمریکا از احتمال همکاری با روسیه برای ارائه «کمک های اساسی» به «لیبی» که مردم آن در سختی هستند، سخن گفت درحالیکه منظور وی کشور سوریه بوده است.

وی پس از آن گفت که روسیه با دخالت خود در «سوریه» بیش از آنچه می تواند سهم خواهی کرده است. اما سپس بایدن لیبی را به جای سوریه در خلال سخنان خود استفاده کرده است.

بایدن با اشاره به روس ها افزود: تا زمانی که آنها بدون توانایی ایجاد نظم در منطقه حضور داشته باشند، شما نمی توانید این کار را بدون تأمین نیازهای اقتصادی اساسی مردم به خوبی انجام دهید. بنابراین، امیدوارم که بتوانیم مکانی را پیدا کنیم که زندگی مردم را برای مثال در لیبی نجات دهد.

این در حالی است که پیشتر در ماه آپریل، رئیس‌جمهور آمریکا هنگام صحبت درباره تماس تلفنی اخیرش با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، نام وی را اشتباه تلفظ کرد.

 او هنگام توضیح درباره تماس تلفنی اخیرش با ولادیمیر پوتین گفت: برای او رئیس‌جمهور «کلوتین» -پوتین- روشن کردم که ایالات متحده در حمایت از متحدان و شرکای ما در اروپا مصمم است.

وی پیشتر در اولین نشست خبری خود که کم‌حواشی به لحاظ اشتباهات این چنینی از سوی وی نبود، نام «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود را به اشتباه «کیانی» گفت. کاخ سفید در انتشار متن رسمی این نشست، اشتباه بایدن را تصحیح و نام صحیح رئیس‌جمهور افغانستان را در آن درج کرد.

گفته شده بود که بایدن احتمالاً نام اشرف غنی را با (اشفق) کیانی، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش پاکستان اشتباه کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала