خواسته های ناتو از روسیه و ایران

© AP Photo / Virginia Mayoناتو
ناتو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
رهبران ناتو از آغاز توسعه یک مبنای استراتژیک جدید برای اتحادیه نظامی آتلانتیک شمالی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، رهبران ناتو در نتیجه اجلاس سران، طی بیانیه ای از روسیه خواستند تا جمهوری چک و ایالات متحده امریکا را از لیست "کشورهای غیر دوست" حذف کند.

در بیانیه نهایی اجلاس ناتو که روز دوشنبه منتشر شد، بیان شد: اوکراین و گرجستان در آینده می توانند عضو ناتو شوند.

ناتو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
ناتو از همکاری نظامی چین و روسیه نگران است

در بیانیه آمده است: ما تصمیم که در اجلاس بخارست 2008 گرفته شد مبنی بر اینکه اوکراین به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از این روند به عضویت ناتو با برنامه اقدام به عضویت در خواهد آمد، مجدداً تأیید می کنیم؛ ما تمام قسمتهای این تصمیم و همچنین تصامیم بعدی، از جمله این واقعیت که هر یک از شرکا بر اساس شایستگی های خود ارزیابی خواهند شد را پشتیبانی می کنیم. ما به شدت از حق اوکراین در تعیین آینده و سیاست خارجی خود بدون دخالت خارجی حمایت می کنیم. این بیانیه همچنین تصمیم مشابه را در اجلاس اتحاد در بخارست در سال 2008 در مورد گرجستان تأیید می کند.

ناتو در حال توسعه مبنای استراتژیک جدیدی برای اتحادیه آتلانتیک شمالی است که در اجلاس بعدی ناتو در سال 2022 در اسپانیا تصویب خواهد شد.

در این سند آمده است: شركت كنندگان در این اجلاس تصمیم گرفتند كه سرمنشی ناتو را موظف كنند كه روند تهیه مبنای استراتژیک جدید را آغاز كند. در اجلاس بعدی توسط رهبران ناتو تصویب خواهد شد.

ناتو همچنین، از مذاکرات استراتژیک جدید روسیه و ایالات متحده در مورد اقدامات کنترل سلاح های بعدی استقبال کرد.

همچنین در بیانیه اختتامی اجلاس سران اروپا و امریکا به ایران اشاره شد: ناتو تلاش خود را بکار می گیرد تا ایران هرگز به سلاح های هستوی دست نیابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала