بازرگانی جهانی در آستانه فاجعه است

© REUTERS / Brian Snyderبازرگانی جهانی در آستانه فاجعه است
بازرگانی جهانی در آستانه فاجعه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
عضو شوید
تعطیلی یکی از بزرگترین بندرهای چین می تواند "فاجعه ای در مجموعه ای از بلایای زنجیره تأمین جهانی" باشد.

حرکت نیروهای کمکی ارتش ایالات متحده به سوی کشتی گیرمانده در کانال سوئز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
حرکت نیروهای کمکی ارتش ایالات متحده به سوی کشتی گیرمانده در کانال سوئز

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ با استناد به دیدگاه نریخوس پوسکوس معاون رئیس شرکت Flexport، که نرم افزاری را برای نیازهای لجستیکی تولید می کند، می نویسد: تعطیلی یکی از بزرگترین بنادر چین می تواند "فاجعه ای در مجموعه ای از بلایای زنجیره تأمین جهانی" باشد.

تعطیلی ترمینال یانتین در میان شیوع ویروس کرونا در اواخر ماه می اعلام شد و فرض بر این بود که ظرف چند روز وضعیت به حالت عادی برگردد. با این حال، اکنون مسئول بندر می گوید، که انتظار می رود که عادی سازی تنها در پایان ماه جون انجام شود و براساس تجربه بحران کانال سوئز، می توان پیش بینی کرد که محموله های انباشته شده ظرف چند ماه مرتب شوند.

مولر مرسک مسئول شرکت دانمارکی که بزرگترین اپراتور حمل و نقل کانتینر در جهان است، پیش از این اظهار داشته بود، که وضعیت در حال تبدیل شدن به یک مشکل برای تجارت جهانی است.
بلومبرگ محاسبه کرده است، که 139 کشتی کانتینری اکنون در سواحل چین لنگر انداخته اند که تقریباً نیمی از آنها از میانه ای ماه اپریل تا اوایل ماه می لنگر انداخته است. در همین حال، برخی از کارآفرینان محلی با توقف کامل عرضه مواجه شدند.
کارشناسان پیش از این خاطرنشان کرده بودند، که بسته شدن یانتین می تواند حتی یک مشکل بزرگتر از ازدحام کانال سوئز باشد که توسط کشتی کانتینر گیر کرده ایجاد شده بود. مشکلات نه تنها در این بندر، بلکه در ترمینال های بزرگ نزدیک به آن نیز وجود دارد.

در ماه مارچ، تردد کشتی در کانال سوئز از سوی کشتی کانتینر Ever Given بسته شد. تنها پس از شش روز امکان برداشتن شناور از سطح کم عمق وجود داشت و در این مدت ترافیکی از چند صد کشتی به وجود آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала