پاسخ‌گویی به روسیه/تصمیم آمریکا برای انتقال تجهیزات از خاور میانه

© AP Photo / John Gapsپاسخ‌گویی به روسیه/تصمیم آمریکا برای انتقال تجهیزات از خاور میانه
پاسخ‌گویی به روسیه/تصمیم آمریکا برای انتقال تجهیزات از خاور میانه   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
عضو شوید
ایالات متحده بخش قابل ملاحظه از تجهیزات خود را از خاورمیانه به هدف سازمان دهی مجدد حضور در منطقه و آمادگی ها برای پاسخ‌گویی به تهدیدات روسیه و چین خارج می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Wall Street Journal واشنگتن تصمیم گرفته بخش زیادی از سیستم های دفاع موشکی پاتریوت را از کشورهای خاوور میانه از جمله عربستان، کویت، اردن و عراق خارج کند.

روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی مذکور نوشت: دولت جو بایدن در اقدامی برای سازماندهی مجدد حضور نظامی خود در منطقه به منظور تمرکز نیروهای مسلح بر روی چالش‌های چین و روسیه تصمیم گرفته این سامانه‌های دفاع موشکی را از خاورمیانه خارج کند. 

پاسخ روسیه به پیشنهاد آمریکا در مورد خروج از خاور میانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2020
پاسخ روسیه به پیشنهاد آمریکا در مورد "خروج از خاور میانه"

مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده توضیح دادند ، روند کاهش‌ نظامیان که قبلا گزارشی ازآن داده نشده بود، از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده است.

پیشتر درتاریخ 2 جون در جریان تماس تلفنی لوید آستین ، وزیر دفاع آمریکا، تغییرات را به محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی اطلاع داده  و گفته بود بیشتر تجهیزات نظامی که خارج می‌شود از عربستان سعودی است.

این مقامات افزودند: پنتاگون حدود 8 سامانه پاتریوت را از کشورهایی از جمله عراق، کویت، اردن و عربستان و نیز یک سامانه موشکی "تاد" را از عربستان خارج خواهد کرد و اسکادرانهای جنگی تعیین شده برای منطقه نیز کاهش می‌یابند.

این مقامات گفتند: این تصمیم شامل خروج صدها نظامی در واحدهایی است که از این سیستم‌ها استفاده یا از آن پشتیبانی می‌کنند.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که ارتش آمریکا قصد دارد تا تابستان کاملاً از افغانستان خارج شود. همچنین ایالات متحده پاییز گذشته نیروهای خود را در عراق به نصف کاهش داد و اعلام کرد نیروهای عراقی می‌توانند امنیت کشورشان را تامین کنند.

ایالات متحده پس از حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در چنوری سال گذشته، سیستم‌های پاتریوت را به عراق منتقل کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала