از دست دادن حس شامه گویند‌‌گی از تخریب مغز می کند

© Depositphotos.com / Voyagerixاز دست دادن حس شامه گویند‌‌گی از تخریب مغز می کند
از دست دادن حس شامه گویند‌‌گی از تخریب مغز می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2021
عضو شوید
دانشمندان از آکسفورد در مورد اینکه چرا افراد آلوده به ویروس کرونا حس شامه خود را از دست می دهند، ابراز نظر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه آکسفورد دریافته اند که دلیل از دست دادن حس شامه حین COVID-19 ، از بین رفتن ماده خاکستری مغز می باشد.

نویسندگان گزارشات ناشی از معاینات 394 نفر را که از اکتوبر 2020 تا جون 2021 مبتلا به ویروس کرونا شده و بعد از بیماری تحت MRI مغز قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند. نتایج معاینات ایشان را با نتایج یک گروپ کنترل 388 نفری که COVID-19 نداشتند مقایسه کردند. در این مورد، عواملی مانند جنسیت، سن، ملیت، شاخص توده بدن و شاخص های فشار خون را در نظر گرفتند.

 کشف روش موثر برای بازیابی حس بویایی پس از ابتلا به کرونا   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
کشف روش موثر برای بازیابی حس بویایی پس از ابتلا به کرونا

دانشمندان گفتند: "ما از دست دادن ماده خاکستری در نواحی لیمبیک قشر مغز، که ارتباط مستقیم با بویایی اولیه و سیستمهای چشایی دارد، یافتیم."

هیچ مشکلی در شرکت کنندگان در مطالعه سالم مشاهده نشد.

برای آزمایش یافته ها، متخصصین گزارشات مریضان داخل بستر شده را با بیماران COVID-19 نشسته در خانه مقایسه کردند - تفاوت قابل توجهی یافت نشد. در همان زمان، کسانی که در شفاخانه بودند، کاهش بیشتری در ماده خاکستری در قشر سینگولات، هسته مرکزی آمیگدالا و برخی مناطق هیپوکامپ داشتند. همه این مناطق با حافظه و شکل گیری احساسات نیز همراه هستند.

دانشمندان توصیه کردند که بازماندگان ویروس کرونا از معاینات به موقع غافل نشوند، زیرا حتی در یک شکل خفیف، عفونت می تواند آسیب مغزی را تحریک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала