رسانه: غرب تاوان روی گرداندن از روسیه را اکنون پرداخت خواهد کرد

© Fotolia / vesta48رسانه: غرب تاوان روی گرداندن از روسیه را اکنون پرداخت خواهد کرد
رسانه: غرب تاوان روی گرداندن از روسیه را اکنون پرداخت خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
مجله آلمانی در مقاله جدید اش نوشته است، با سیاست که غرب در قبال روسیه گرفته بود، اکنون تاوانش را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانزیسکا آگوشتین، روزنامه نگار آلمانی در مقاله که به مجله اشپیگل نوشته، آمده است، غرب تاوان روی گرداندن از روسیه را اکنون پرداخت خواهد کرد.

این نویسنده، غرب به‌خاطر روی گرداندن از روسیه و اجازه نزدیک شدن به چین متهم کرد.

این روزنامه‌نگار آلمانی رهبران کشورهای اروپایی را به دلیل انتقاد از وضعیت حقوق بشر در روسیه مقصر دانسته عربستان سعودی را مثال داد، غرب دوستی با این کشور را ارزش قائل است با وجود این که در این کشور مواردی شکنجه، قتل و سایر موارد نقض حقوق بشر وجود دارد.

رئیس‌جمهور پوتین: ناتو از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش امتناع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
رئیس‌جمهور پوتین: ناتو از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش امتناع می‌کند

آگوشتین، رئیس‌جمهور پوتین را مردی با سنت‌های غربی خواند و به سهم او در بازسازی روسیه اشاره کرد. این روزنامه‌نگار سخنرانی رئیس‌جمهور پوتین در بوندستاگ را در سال 2001 میلادی نیز به‌خاطر آورد.

وی در مقاله نوشته است: وی پیشنهاد ایجاد منطقه تجارت آزاد از ولادی‌وستوک تا لیسبون را داد. وی همچنان پیشنهاد عضویت در ناتو را کرد و مورد استقبال تمام اعضای پارلمان آلمان صورت گرفت.

نویسنده خاطرنشان کرد که از آن زمان تاکنون هیچ چیز به سمت بهتر تغییر نکرد، زیرا غرب تاکنون هم دندان هایش را بالای روسیه تیز می‌کند.

نویسنده در ادامه نوشته است: در روسیه جنگ‌های بی معنی ناتو به نام دموکراسی در افغانستان و عراق را فراموش نمی‌کنند. حضور طولانی مدت ناتو در افغانستان نتایج اندکی به ارمغان آورده است. عراق پس از سرنگونی صدام حسین به کشوری غیرقابل کنترول تبدیل شده است.

در مقاله همچنان است، با این حال، غرب همچنان روسیه را به‌خاطر جنگ با تروریست‌ها در چچن محکوم می‌کند.

آگوشتین به نقل از ویلفرید ییلگه متخصص اروپایی شرقی که روسیه را به‌خاطر برگزاری رزمایش نظامی «به‌طور خطرناک» به نزدیکی مرزهای ناتو متهم کرده است، اشاره کرد.

Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
دیپلمات آمریکایی: غرب از روسیه می‌ترسد

نویسنده مقاله خاطرنشان می‌کند: چنین مواردی را فقط می‌توان به عنوان یک شوخی تلقی کرد. بالاخره وضعیت برعکس است. این ناتو است که با اعضای جدید خود به مرزهای روسیه نزدیکتر می‌شود.

به گفته نویسنده، مسکو قصد ندارد به کشورهای بالتیک یا لهستان حمله کند، اما غرب نمی‌خواهد این را باور کند.

در ادامه این نویسنده می‌نویسد: در سال‌های اخیر تا به امروز، روسیه دایماً با ابتکار عمل، پیشنهادهایی را به غرب ارائه داده است. اما هیچ واکشنی نشان داده نشد، پس پوتین شروع به برقرار نمودن ارتباط در منطقه دیگر با چین کرد.

وی خاطرنشان کرد که غرب پکن را تهدیدی بزرگ تلقی می‌کند و معتقد است که مسکو با پیامدهای منفی رو به رو خواهد شد.

آگوشتین می‌گوید که ناتو این را می‌داند که روسیه به این سازمان تهدید نیست، اما به تقویت کردن نظامی خود همچنان ادامه می‌دهد.

وی در اخیر نوشته است: از یک طرف غرب می‌گوید که روسیه فقط یک قدرت «منطقه‌ای» است. همانطور که بارک اوباما رئیس‌جمهور پیشین امریکا گفته بود. از طرف دیگر، روسیه «تهاجمی» خوانده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала