امریکا برای یافتن رهبر القاعده در یمن‎ جایزه 5 میلیون دالری تعیین کرد

© Photo / IRNA امریکا برای یافتن رهبر القاعده در یمن‎ جایزه 5 میلیون دالری تعیین کرد
 امریکا برای یافتن رهبر القاعده در یمن‎ جایزه 5 میلیون دالری تعیین کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد به کسانی که اطلاعات لازم برای شناسائی محل مخفیگاه «خالد باطرفی» رهبر القاعده در یمن و عامل حمله به پایگاه نیروی دریایی در فلوریدا ارائه دهند، پنج میلیون دالر جایزه تعلق می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العام، برنامه موسوم به پاداش برای عدالت وزارت خارجه امریکا در حساب توییتری خود با اعلام جایزه 5 میلیون دالری برای شناسایی محل مخفیگاه خالد باطرفی رهبر القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در یمن نوشت: باطرفی از اعضای ارشد القاعده در یمن است که مسوولیت حمله به پایگاه نیروی دریایی آمریکا را در فلوریدا در دسمبر 2019 که منجر به کشته شدن 3 ملوان نیروی دریایی شد، بر عهده گرفت. اگر اطلاعاتی در مورد او دارید ، برای ما پیامک کنید».

امریکا برای کسب اطلاعات دربارۀ رهبر «القاعده در مغرب» پاداش تعین کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
امریکا برای کسب اطلاعات دربارۀ رهبر «القاعده در مغرب» پاداش تعین کرد

وزارت خارجه امریکا تاکید کرد: «جایی برای خیانت‌کاران القاعده در یمن، نه اکنون و نه در آینده وجود ندارد».

طبق گزارش العربیه،«سازمان القاعده در شبه‌جزیره عربی» ابتدای سال گذشته اعلام کرد خالد سعید باطرفی را به‌عنوان جانشین قاسم الریمی، رهبر سابق القاعده در این منطقه که در اثر حمله یک پهپاد امریکایی کشته شد، تعیین کرده است.

باطرفی، قبل از تعیین در این منصب، با ایمن الظواهری رهبر القاعده اعلان بیعت و تهدید کرد که «به کابوسی برای نیروهای امریکایی» تبدیل شود.

طبق گزارش‌ها، در سال 2011، نیروهای دولتی یمن موفق شدند او را به اسارت خود درآورند. اما چهار سال بعد و همزمان با اشغال صنعا، نیروهای القاعده با حمله به زندان «مکلا»، مکانی که باطرفی در آنجا محبوس بود، موفق شدند او را به همراه 270 نفر از نیروهای القاعده آزاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала