انصارالله به تصمیم امریکا واکنش نشان داد

© REUTERS / Khaled Abdullahانصارالله به تصمیم امریکا واکنش نشان داد
انصارالله به تصمیم امریکا واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید دارد که دستآوردهای و پیروزی‌های میدان نبرد ایالات متحده را مجبور کرد که انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت بشناسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عبد الوهاب المحبشی به المیادین می گوید که این سخنان لندرکینگ در واقع اعتراف ضمنی به این است که ایالات متحده در پشت پرده جنگ یمن حضور داشته است.

تیموثی لندرکینگ  نماینده ویژه آمریکا در امور یمن روز پنجشنبه گفت که امریکا حوثی‌ها [جنبش انصارالله] را به عنوان یک طرف قانونی به یمن به رسمیت می‌شناسد.

سخنان المحبشی یک ماه پس از آن روی می‌دهد که عملیات تهاجمی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان واقع در جنوب عربستان شدت گرفت.

سرنگونی پهپاد جاسوسی سعود از سوی انصارالله یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
سرنگونی پهپاد جاسوسی سعود از سوی انصارالله یمن

این عملیات از سه مسیر اصلی مواضع ارتش سعودی در "جبل الام بی سی- تباب الفخیده و التبه البیضاء- القمبوره، العمود، تویلق و شرق قایم صیاب" انجام شد و نیروهای یمنی در جریان این عملیات، به پیشروی‌های بزرگی دست یافته و کنترل کامل این مناطق را در دست گرفتند و خسارات زیادی را به نیروهای دشمن وارد کردند.

در جریان این عملیات شماری از افسران و نظامیان ارتش ائتلاف عربستان در کمین‌هایی که زره پوش‌ها را هدف گرفت و تلاش داشتند، فرار کنند و نیز با هدف قرار گرفتن دیگر استحکامات دشمن کشته یا زخمی شدند.

همچنین براساس این گزارش بیش از 80 افسر و نظامی ارتش عربستان و مزدوران سودانی و یمنی مورد حمایت ریاض در این عملیات کشته یا زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала