امریکا به حضور قوی دیپلوماتیک خود در افغانستان ادامه می دهد

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletانتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا
انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
آنتونی بلینکن: ایالات متحده در تلاش است تا حضور دیپلوماتیک قوی و حضور خود را در افغانستان حفظ کند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: "ما نیروهای خود را از افغانستان انتقال می دهیم، اما این بدان معنی نیست که ما دیگر در آنجا شرکت نکنیم. ما برای حفظ حضور دیپلماتیک قدرتمند ، نه تنها کشورمان ، بلکه شرکای خود نیز تلاش خواهیم کرد تا از همه برنامه های راه اندازی شده پشتیبانی کنیم. "پشتیبانی اقتصادی و بشردوستانه و کمک به نیروهای امنیتی کشور ،" گفت: بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از گفتگو با وزیر خارجه فرانسه ژان ایو لودریان.

 بلینکن: آمریکا با افغانستان قطع رابطه نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
بلینکن: آمریکا با افغانستان قطع رابطه نخواهد کرد

دولت آمریكا از اول ماه مه تا یازدهم سپتامبر قول می دهد كه با هماهنگی كامل با متحدان ، عقب نشینی نیروها از افغانستان را به اتمام برساند. در سال 2020 ، واشنگتن و طالبان اولین توافقنامه صلح را در بیش از 18 سال جنگ در دوحه امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان فراهم شده است.

اکنون در افغانستان کمتر از 10 هزار سرباز از کشورهای ناتو و شرکای اتحاد ، از جمله 2.5 هزار آمریکایی ، حضور دارند. وظیفه اصلی آنها آموزش و آموزش نیروهای امنیتی افغان است.

ایالات متحده و متحدین ناتو در سال 2001 عملیات نظامی را در افغانستان آغاز کردند. این کار به عنوان بخشی از مبارزات آزادی پایدار انجام شد ، که پاسخی به حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 بود. در سال 2014 ، افغانستان ، ایالات متحده و ناتو توافقنامه امنیتی امضا کردند که به متحدان اجازه می دهد حضور نظامی محدودی در جمهوری اسلامی داشته باشند. از تاریخ 1 جنوری 2015 ، مأموریت غیر رزمی Resolute Support جایگزین عملیات جنگی شده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала