سیگنال های رادیویی از زمین به تمدن های فرازمینی فرضی رسیدند

© Photo / Tonia Klein / NANOGravسیگنال های رادیویی از زمین به تمدن های فرازمینی فرضی رسیدند
سیگنال های رادیویی از زمین به تمدن های فرازمینی فرضی رسیدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه کرنل و موزه تاریخ طبیعی امریکا 2034 منظومه ستاره ای نزدیک را کشف کرده اند، که دیدن کره زمین از آنها با روش موسوم ترانزیت ممکن است.

شناسایی سیگنال اسرارآمیز فضایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2020
شناسایی سیگنال اسرارآمیز فضایی
به گزارش اسپوتنیک، منظور مشاهده کره زمین هنگام عبور هر سیاره از قرص ستاره مادر(همچون خورشید) است، که باعث کاهش روشنایی این ستاره می شود. همه ای این ستاره ها در فاصله 326 سال نوری (یکصد پارسک) از منظومه شمسی قرار دارند حدود صد سیگنال رادیویی مصنوعی از زمین به آنها رسیده است. ممکن است در سیارات فراخورشیدی برخی از آنها، تمدنهای فرازمینی  فرضی وجود داشته باشد. مقاله ستاره شناسان درباره این موضوع در مجله Nature منتشر شده است.

از آنجا که زاویه دید در سیستم زمین-خورشید از دیگر ستارگان متفاوت است، همیشه نمی توان نحوه عبور زمین از پس زمینه قرص خورشید را مشاهده کرد. دانشمندان به این ننتیجه رسیده اند، که از میان 2034 ستاره در 319 ستاره می توان چنین عبوری را طی پنج هزار سال آینده مشاهده کرد که آنها وارد منطقه ترانزیت زمین می شوند (مطابق با صفحه دایره البروج). 313 ستاره در پنج هزار سال گذشته از منطقه ترانزیتی زمین خارج شده اند اما زمان شکوفایی تمدن مدرن بشری را دیده اند. 1402 ستاره امروز در منطقه ترانزیت هستند و مدتی در آنجا می مانند.

از بین 2034 ستاره، بیشتر از (1054) متعلق به کوتوله های سرخ، 194 ستاره شبیه خورشید، 109 کوتوله سفید و بقیه ستاره های کلاس A (کوتوله های زرد سفی ، 12 ستاره)، کلاس B (آبی سفید، دو ستاره)، کلاس F (زرد-سفید، 87 ستاره)، کلاس K (نارنجی، 102 ستاره)،هشت ستاره سرخ تیره هستند (کلاس L و T) و 12 ستاره در مرحله غول پیکری هستند.

اطلاع حاصل شده که هفت ستاره از این لیست دارای سیارات فراخورشیدی هستند که چهار ستاره از آنها در فاصله یک صد سال نوری از زمین قرار دارند. Ross128 ،در فاصله  3.375 پارسک از خورشید، سیزدهمین ستاره نزدیک به منظومه شمسی و دومین منظومه نزدیک با سیاره فراخورشیدی است که از نظر جرم همطراز زمین است. از این سیاره مشاهده زمین ازدوره  3057 تا 900 سال پیش امکان پذیر بود. منظومه ستاره ای تیگاردن، بیست و پنجمین سیستم نزدیک به خورشید (3832 پارسک) ، شامل دو سیاره فرا خورشیدی شبیه زمین است. این سیاره 29 سال دیگر وارد منطقه ترانزیت زمین می شود و 410 روز در آن می ماند. سرانجام ، سیستم TRAPPIST-1 (12.4 پارسک) ، معروف با این واقعیت که شامل هفت سیاره فراخورشیدی است ، در سال 1642 وارد منطقه ترانزیت می شود و 2371 سال در آنجا خواهد بود.

به گفته کارشناسان، 508 جهان سنگلاخی در کل ستاره ها وجود دارد. با توجه به منطقه ای که امواج رادیویی به آن رسیده اند ، 29 جهان بالقوه مسکونی می توانند زمین را با ترانزیت تشخیص داده و سیگنال های رادیویی را از آن بگیرند. نتایج مطالعه نشان می دهد که حتی از نزدیکترین ستارگان به منظومه شمسی نیز می توان عبور زمین را مشاهده کرد و به عنوان یک جهان مسکونی طبقه بندی کرد و نابراین عکس این قضیه نیز صادق است. اگر سیاره های مسکونی در نزدیکی زمین وجود داشته باشد ، "پنجره هایی" طولانی وجود دارد که می توان آنها را رصد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала