برگزاری بزرگترین رزمایش صربستان با تجهیزات نظامی روسی + ویدئو

CC BY 4.0 / Vadim Savitskiy / Ministry of defence of the Russian Federation / برگزاری بزرگترین رزمایش صربستان با تجهیزات نظامی روسی + ویدئو
برگزاری بزرگترین رزمایش صربستان با تجهیزات نظامی روسی + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
عضو شوید
تانک های تی-۷۲ ام اس، هواپیماهای میگ-۲۹، سامانه ضد هوایی موشکی خودکششی زمینی و دریایی پانتسیر اس-۱ در بزرگترین تمرینات صربستان شرکت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بزرگترین تمرینات "Lightning Strike ۲۰۲۱" در کوه های جنوب غربی صربستان با مشارکت اساسی تجهیزات نظامی روسی، یا تحت توافق نامه همکاری نظامی بین مسکو و بلگراد دریافت شده بود، انجام شد.

بر پایه داده های وزارت دفاع صربستان، مانورهای نظامی "حمله صاعقه" با شلیک مستقیم در روز یکشنبه در فلات پشتر در جنوب غربی کشور، بزرگترین مانور در چند دهه گذشته بود.

پیش از رزمایش بررسی آمادگی بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از نیروهای صربستان در ماه جون و تمرینات تاکتیکی در هشت محل آموزشی مختلف انجام شد.

بیش از ۲۳۰۰ نفر از نیروهای تیپ دوم نیروی زمینی صربستان، تیپ ۷۲ عملیات ویژه، تیپ ۶۳ هوابرد، خدمه و نیروی هوایی و دفاع هوایی صربستان در مانورها با حضور رئیس جمهور الکساندر ووچیچ و اعضای دولت و فرماندهی روز یکشنبه شرکت داشتند.

خدمه تانک های تی-۷۲ ام اس، برای اولین بار با استفاده از سیستم های مدرن فیبر نوری و سیستم های هدف گیری مجهز، توانایی های رزمی خود را نشان دادند. در کنار آنها نفربرهای زرهی مدرن بی آر دی ام-۲ ام قرار دارند که اخیراً همراه با تانک ها از فدراسیون روسیه وارد شده اند.

وزارت دفاع صربستان گفت: وظیفه زیر واحدهای زرهی با آتش شدید و مانور تعیین کننده شکستن دفاع دشمن است. در چارچوب این تمرینات، از سیستم موشکی پدافند هوایی پانتسیر اس-۱ خریداری شده در روسیه نیز شلیک شد، در آسمان جنگ هوایی توسط میگ-۲۹ که پیش از این به فدراسیون روسیه منتقل شده بود، نشان داده شد.

رئیس جمهور صربستان اذعان کرد: ۱۱ فروند میگ-۲۹ را یک باره در هوا می بینیم که مدت هاست چنین اتفاقی نیفتاده است. ما همچنین باید تعداد هواپیماهای بدون سرنشین حمله را افزایش دهیم، برخی از آنها قبلا خریداری شده اند، سفارش بیشتری داده شده است، قدرت ارتش ما در ۹ ماه آینده بیشتر افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به مشارکت بالگردهای می-۳۵ با موشک های اتک اشاره کرد که به گفته وی، هنگام نزدیک شدن به آنها "شوم" به نظر می رسد.

بیشتر تجهیزات به نمایش درآمده اعم از هواپیمایی و توپخانه ای از تولید صربستان است؛ صربستان بزرگترین وارد کننده سلاح و تجهیزات نظامی روسیه در اروپا است.

روسیه ۳۰ تانک تی-۷۲ ام اس مدرن، ۳۰ خودروی زرهی بی آر دی ام-۲، هفت بالگرد می-۱۷ و می-۳۵، شش جنگنده میگ-۲۹ را به صربستان تحویل داد. بلگراد همچنین باتری موشک ها و سیستم های توپخانه ای پانتسیر اس-۱ را به دست آورد.

الكساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان، اظهار داشت، كه این كشور خواهان داشتن مجتمع اس-۴۰۰ روسی است اما هنوز توانایی خرید آن را ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала