پاکستان: زخمی های طالبان در پاکستان تداوی می شوند

CC0 / / Flag of Pakistan
Flag of Pakistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
عضو شوید
وزیر داخله پاکستان افشا کرد که زخمی های گروه طالبان افغانستان در این کشور، تداوی می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، شیخ رشید احمد، وزیر امور داخله‌ پاکستان در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است که زخمی های گروه طالبان افغانی در خاک پاکستان تداوی می‌شوند و افزود که خانواده اکثر جنگجویان طالبان در پاکستان هستند.

شیخ رشید، وزیر امور داخله‌ پاکستان در یک مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی جیو نیوز پاکستان گفته است: «مسأله این است که خانواده طالبان و دیگران در اینجا (در پاکستان) به‌سر می‌برند، آنها در مروت، لوی بیر، بارکو و ترنول زندگی می‌کنند».

وی افزوده است که اجساد و زخمی‌های آن‌ها نیز به پاکستان منتقل می‌شوند و برخی آنان در مراکز صحی پاکستان تدای می‌شوند.

عمران: اگر طالبان از راه نظامی بر کل افغانستان تسلط پیدا کنند، پاکستان  اقدام نظامی انجام نخواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
خان: اگر طالبان از راه نظامی بر کل افغانستان تسلط پیدا کنند، پاکستان اقدام نظامی انجام نخواهد داد

رسانه‌های پاکستانی روز گذشته به نقل از شیخ رشید وزیر داخله آن‌کشور گزارش داده‌ بودند که او از طالبان افغانستان خواسته تا مانع حرکت‌های به گفته او تروریستی علیه کشورش شوند.

آقای رشید در گفته‌هایش از تهدیدات تحریک طالبان پاکستان علیه منافع ملی آن کشور نام برده و گفته بود که با وجود وضاحت حکومت پاکستان در مورد ندادن پایگاه به امریکا در خاکش، «توقع ما از طالبان افغانستان این است که به تحریک طالبان پاکستان و دیگر عناصر اجازه هیچ‌گونه فعالیتی را ندهند که به زندگی و مال مردم پاکستان صدمه می‌زند».

پیش از این عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز گفته بود که اسلام آباد به امریکا اجازه ساختن پایگاه را در خاکش نخواهد داد تا از آن در جنگ افغانستان استفاده کند.

او پیش‌تر در مقاله‌ای برای روزنامه واشنگتن پست هم توضیح داده بود که اگر پاکستان به امریکا پایگاه بدهد، ممکن است با حملات انتقام‌جویانه گروه‌های شورشی روبرو شود. با این حال اطلاعات دقیقی در دست نیست که واشنگتن از اسلام‌آباد خواهان ایجاد پایگاه درپاکستان شده باشد.

کابل همواره اسلام‌آباد را به دست داشتن در آشوب افغانستان با کمک به گروه‌های شورشی به ویژه طالبان متهم می‌کند. ادعایی که پاکستان همواره رد کرده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала