زمان عرضه انترنت جهانی اعلام گردید

© REUTERS / Joe Skipperراز موفقیت ایلان ماسک معلوم شد
راز موفقیت ایلان ماسک معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
عضو شوید
کمپنی Starlink قصد دارد که بعد از یکسال 500 هزار کاربران بتوانند از منابع انترنت پرسرعت شبکه ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک در سراسر دنیا به‌جز مناطق قطبی مستفید شوند.

به گزارش اسسپوتنیک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در کنگره جهانی موبایل 2021 در بارسلون گفت انتظار می‌رود که پوشش جهانی و پایدار برای سرویس اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای این شرکت حدود یک ماه دیگر میسر شود.

ایلان ماسک وعده داد که استارلینک تا حدود یک ماه دیگر در اختیار نقاط مختلف جهان قرار بگیرد.

او در ادامه اعلام زمان‌بندی عرضه اینترنت جهانی استارلینک گفت که هم‌اکنون 69000 کاربر از استارلینک به طور آزمایشی استفاده می‌کنند. ماسک امیدوار است که شمار کاربران سال آینده به نیم میلیون نفر برسد. او معتقد است که پتانسیل زیادی در این حوزه وجود دارد: شرکت اسپیس‌ اکس انتظار دارد که با گسترش مداوم شبکه‌ی ماهواره‌ای در ماه اوگست سال جاری بخش اعظم جهان را با اینترنت ماهواره‌ای تأمین کند.

پوششی از قطب تا قطب، البته با مجوز

 فوربس: ثروت ایلان ماسک تقریبا ده میلیارد دالر افزایش یافت    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
فوربس: ثروت ایلان ماسک تقریبا ده میلیارد دالر افزایش یافت

ماسک می‌گوید به زودی ارتباطات جهانی در همه جا جز قطب‌های کره زمین برقرار خواهد بود. برای رسیدن به این هدف، تا کنون اسپیس ایکس بیش از 1500 ماهواره مستقر کرده و در بیش از 10 کشور فعال است که البته برای دیگر کشورها، پس از راه‌اندازی، به دریافت مجوز فعالیت در آن کشورها نیازمند است.

ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد جهان و یکی از چهره‌های تأثیرگذار در عرصه تکنالوژی است. او بنیان‌گذار شرکت‌هایی مانند تسلا موتورز و اسپیس‌ ایکس است و هم‌اکنون مدیرعامل و مدیرتخنیکی اسپیس‌ اکس است. اسپیس‌ اکس ( شرکت تکنالوژی‌های اکتشاف فضایی) در سال 2002 در کالیفرنیا پایه‌گذاری شد.

استارلینک جبرانی برای کمبودهای 5G

او در کنگره جهانی موبایل موبایل 2021 تأکید کرد که نباید استارلینک را به عنوان رقیبی برای خدمات مشابه موجود دانست. ماسک تأکید کرد، استارلینک را به عنوان سرویسی در نظربگیرید که می‌تواند تأمین نیاز مشتری‌ در مناطقی دورافتاده را به عهده بگیرد و کمبودهای 5 جی و فیبر نوری را در این نقاط پوشش دهد.

با تأخیری برابر با 20 میلی‌ثانیه، استارلینک به آن چیزی نزدیک است که نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5 G  ارائه می‌کند. تأخیر یا نهفتگی به بازه‌ی زمانی بین محرک و پاسخ گفته می‌شود.

طرح ارایه وای‌فای در هواپیما توسط ایلان ماسک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
ارایه وای‌فای در هواپیما توسط ایلان ماسک

5 تا 10 میلیارد سرمایه‌گذاری اولیه برای رسیدن به هدف

ماسک هزینه لازم برای گسترش سیستم استارلینک را در مجموع تقریبا 20 تا 30 میلیارد دالر برآورد می‌کند.

به گفته این کارآفرین برای رساندن استارلینک به مرحله مفاد در ابتدا نیاز به سرمایه‌گذاری 5 تا 10 میلیارد دالری است. ماسک می‌گوید، مفاد به دست آمده باید برای تکمیل ساخت استارشیپ (پرتابگر فوق‌سنگین) صرف شود.

فضاپیمای اسپیس‌ ایکس استارشیپ و پرتابگر فوق سنگین که در مجموع استارشیپ خوانده می‌شود یک سامانه حمل انسان و محموله به مدار زمین، ماه، مریخ و حتی فراتر از آن است.

99 دالر در ماه برای حداکثر سرعت 100 مگابیت بر ثانیه

استارلینک هم اکنون به کاربران سرعت دانلود تا حداکثر 100 مگابیت فی ثانیه و سرعت بارگذاری تا حداکثر 20 مگابیت در ثانیه ارائه می‌دهد.

خدمات استارلینک برای نخستین مشتریان 99 دالر در ماه است (بعلاوه هزینه‌ای که یک‌بار برای تهیه دیش به بهای 499 دالر می‌خرند). به گفته‌ی ماسک خود اسپیس‌ ایکس برای این دیش‌ها 1000 دالر هزینه کرده است. اسپیس‌ اکس می‌خواهد به مرور زمان بهای آن را برای مشتری چندین برابر کاهش دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала