یک میلیاردر سیاه پوست تقاضای 14 تریلیون دالر تاوان از دولت امریکا کرد

© Fotolia / ElenaRیک میلیاردر سیاه پوست تقاضای 14 تریلیون دالر تاوان از دولت امریکا کرد
یک میلیاردر سیاه پوست تقاضای 14 تریلیون دالر تاوان از دولت امریکا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
یک میلیاردر سیاه پوست از دولت ایالات متحده امریکا خواستار 14 تریلیون تاوان شده است. 

بی گناهی یک مرد سیاه پوست پس از 44 سال زندان در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2020
بی گناهی یک مرد سیاه پوست پس از 44 سال زندان در امریکا 

به گزارش اسپوتنیک به  نقل از نشریه Business Insider، رابرت ال. جانسون، اولین میلیاردر سیاه پوست ایالات متحده امریکا و بنیانگذار شبکه تلویزیونی Black Entertainment Television (BET) از دولت فدرال این کشور می خواهد که 14 تریلیون دالر غرامت پرداخت کند که این مبلغ تقریباً 333،400 دالر برای هر سیاه پوست در ایالات متحده است.

وی همچنین از نمایندگان کنگره امریکا خواست كه لایحه ای 10 ساله را تصویب كنند كه پایه و اساس برای جبران خسارت های وارده به سیاهپوستان در  آینده را فراهم نماید. جانسون گفت، كه برای پرداخت غرامت ها لازم است كل كشور واقعیت"200 سال نژاد پرستی سیستماتیک را به عنوان یك پیامد برده داری" و ضرورت جبران خسارات جیمكروئیسم (سیستمی متشکل  از اقدامات و سنت های نژادی، جهت تقویت تفكیک و تبعیض در حق اهالی سیاه پوست ایالات متحده) بپذیرد . وی گفت، که به همین دلیل  سیاه پوستان آمریکا از 13-15 تریلیون دالر ثروت محروم شده اند.

 

میلیاردر ساهپوست گفت: که او اکنون 75 سال دارد.

گفت: پرداخت 14 تریلیون دالر برای رفع شکاف ثروت بین سیاه پوستان و سفیدپوستان کافی است، اما او "کاملاً در این زمینه خوش بین نیست".

در اگوستت سال 2020 ، ویلیام داریتی، استاد سیاه پوست دانشگاه دوک خواستار پرداخت 12 تریلیون دالر تاوان به سیاهپوستان برای بردگی آنها در گذشته شد تا به هر خانواده سیاه پوست که اجدادشان برده بودند، حدود 800 هزار دالر پرداخت شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала