سخنگوی پردرآمد؛ معاش کارمندان کاخ سفید چقدر است؟

© REUTERS / Sarah Silbigerسخنگوی پردرآمد؛ معاش کارمندان کاخ سفید چقدر است؟
سخنگوی پردرآمد؛ معاش کارمندان کاخ سفید چقدر است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
عضو شوید
گزارش مالی دولت امریکا به کنگره نشان می‌دهد که سخنگوی ریاست جمهوری امریکا، یکی از پردآمدترین افراد در کاخ سفید است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه دیلی میل گزارش داد که جو بایدن بیشترین معاش را در تاریخ روسای جمهور امریکا میگیرد و سخنگوی کاخ سفید جان پساکی نیز یکی از افرادی ست که بیشترین حقوق را در این کاخ دارد.
بر اساس گزارش که همه ساله به کنگره این کشور ارایه میشود حقوق کارمندان کاخ سفید ۴۹.۶ ملیون دالر در سال برای مالیه‌دهندگان امریکایی هزینه خواهد داشت. نشریه فوربس گفته است که معاش بایدن «بیشترین معاش رییس جمهور در تاریخ امریکا» است.
بر این اساس امریکایی‌ها باید برای یک دوره ریاست جمهوری بایدن ۲۰۰ ملیون دالر بپردازند که بیشتر از دوره‌های دو رییس قبلی امریکا است. در دورۀ دونالد ترامپ ۱۶۴.۳ ملیون دالر و در دورۀ اوباما ۱۸۸.۵ میلون دالر هزینۀ حقوق تیم دولت بود.
گزارش همچنان گفته است که ادارۀ کاخ سفید در پی درنظرگرفتن همه‌شمول بودن است و بیش از ۶۰ درصد کارکنان کاخ سفید زنان و ۴۴ درصد هم نمایندگان گروه‌های مختلف قومی و نژادی اند.
در میان مشاوران بایدن، ۲۲ دستیار او هر کدام ۱۸۰ هزار دالر امریکایی حقوق میگیرند که جن پساکی سخنگوی کاخ سفید نیز یکی از آنان است. رون کلاین، رییس دفتر بایدن یکی دیگر از این افراد است.
در ماه می امسال گزارش درآمد جو بایدن و کامیلا هریس منتشر شد که بر اساس آن رییس جمهور امریکا و همسرش در سال ۲۰۲۰ مبلغ بیشتر از ۶۰۷ هزار دالر امریکایی دریافت کردند در حالیکه کامیلا هریس و همسرش بیش از ۱ ملیون و ۶۹۵ هزار دالر درآمد داشته اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала