با وجود این 5 نشانه در ماهی، خوردنش توصیه نمی‌شود

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر با وجود این 5 نشانه در ماهی، خوردنش توصیه نمی‌شود
با وجود این 5 نشانه در ماهی، خوردنش توصیه نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
عضو شوید
کاربر پورتال چینی «سوهو اینک» از پنج نوع ماهی نامبرده اند که نباید از آنها را خورد.

به گزارش اسپوتنیک، همه می دانیم مصرف ماهی بسیار مفید است، بیشتر انواع ماهی ها به دلیل داشتن مواد مغذی برای سلامت انسان مفید است و طعم لذیذی دارد اما در این بخش 5  نوع ماهی را به شما معرفی می‌کنیم که مصرف آن به دلایل مختلفی توصیه نمی‌شود .

نویسنده این مقاله خاطرنشان می‌کند که ماهی حاوی بسیار از مواد مفید برای بدن است. با این حال، در هنگام ذخیره‌سازی به سرعت خراب می‌شود، طعم و مزه را از دست می‌دهند و خواص مضر پیدا می‌کند.

جوهر ماهی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2020
گوشت ماهی شما را از مرگ سرطان نجات میدهد

علاوه براین، بسیار از فروشندگان، همانطور که در این پرتال یادآوری شده است، در حال تلاش برای فروش ماهی‌ها خراب شده هستند. بنابراین، در این بخش 5  نوع ماهی را به شما معرفی می‌شود که مصرف آن توصیه نمی‌شود.

ابتدا باید به چشم ماهی توجه کرد. اگر چشم ماهی درخشش نداشت و تیره به نظر می‌رسید، این بدان معنا است که این محصول مدت زمان طولانی روی پیشخوان بوده است. به گفته نویسنده، خوردن چنین ماهی‌ها می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

همچنان اشاره شده است که هنگام خرید، باید با انگشت بر روی ماهی فشار دهید. اگر ماهی الاستیک به نظر رسید، این نشان دهنده تازه بودن نسبی محصول است و در غیر این صورت، بهتر است از خرید و مصرف آن خودداری کنید.

همچنان برای این که بتوانید میزان تازه بودن یک ماهی را بدانید، می‌توانید به رنگ آبشش ماهی نظر کنید. اگر دیده شد که آبشش‌های ماهی، سرخ تیره و غیر براق هستند، این بدان معنا است که ماهی تازه نیست، اما نویسنده توصیه می‌کند که ماهی هایی با آبشش‌های براق سرخ روشن را می‌توان خریداری و از آن استفاده نمود.

علاوه بر این، به خریداران توصیه می‌شود که یکپارچگی و سالم بودن دم ماهی توجه کنند. عدم این قسمت یا نقص آن ممکن است نشان دهنده ماهی بیمار باشد که در صورت خوردن می‌تواند به بدن آسیب برساند.

با این حال، نویسنده خاطرنشان می‌کند که یک محصول تازه بوی تینا (گیاه) و یا فلس (پولک) ماهی می‌دهد و ماهی دیر مانده بوی مخصوص می‌دهد. کاربر پورتال هشدار می‌دهد که چنین محصولی حتی با تخفیف بسیار زیاد ارزش خرید را ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала