ادامه سرقت نفت سوریه توسط امریکا و انتقال آن به عراق

© AP Photo / Baderkhan Ahmadادامه سرقت نفت سوریه توسط امریکا و انتقال آن به عراق
ادامه سرقت نفت سوریه توسط امریکا و انتقال آن به عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
عضو شوید
منابع محلی از سرقت بیش از 40 تانکر حامل نفت و گندم سوریه توسط امریکایی‌ها و انتقال آن به عراق خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، کاروانی وابسته به نیروهای امریکایی متشکل از 45 تانکر حامل گندم و نفت سرقت شده از سوریه از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید به سوی خاک عراق رفت.

طبق گزارش، نیروهای امریکایی «45 کامیون حامل تانکر حمل نفت و گندم را از منطقه «رومیلان» ولایت حسکه از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید به خاک عراق منتقل کردند. به گفته این خبرگزاری نفت سرقت شده توسط امریکایی‌ها در شمال شرقی سوریه استخراج شده است.

همچنان گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهایی امریکایی طی ساعت گذشته از راه برگشت از عراق به سوریه، 27 کامیون مواد و تجهیزات را برای پایگاه‌هایشان در ولایت‌های شمال شرقی سوریه به منطقه «رومیلان» آورده‌اند.

بیشتر قسمت‌های ولایت حسکه، دیرالروز و رقه سوریه که در شمال و شمال شرقی کشور واقع شده‌اند، در حال حاضر توسط نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (SDF) مورد حمایت امریکا کنترول می‌شوند. از سال 2015 میلادی، فرماندهی امریکا 9 پایگاه نظامی در منطقه ایجاد کرده است. چهار پایگاه در نزدیکی میدان‌های نفتی دیرالزور و 5 پایگاه دیگر آن در ولایت همسایه حسکه که به نام انبار غله سوریه محسوب‌ می‌شود، واقع شده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که امریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت متعلق به مردم سوریه ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала