کرملین: در صورت تکرار حوادثی مانند کشتی بریتانیایی واکنش روسیه سخت خواهد بود

© Fotolia / yulenochekkکرملین: در صورت تکرار حوادثی مانند کشتی بریتانیایی واکنش روسیه سخت خواهد بود
کرملین: در صورت تکرار حوادثی مانند کشتی بریتانیایی واکنش روسیه سخت خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که در صورت تکرار حوادثی مانند کشتی بریتانیایی واکنش روسیه سخت خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، امروز (یکشنبه، 4 جولای) در برنامه «مسکو کرملین پوتین» در مصاحبه ای با کانال «روسیه-1» گفت که روسیه به سختی به تحریکاتی مانند حادثه کشتی بریتانیایی پاسخ خواهد داد.

سخنگوی کاخ کرملین به این نظر موافقت کرد که در چنین شرایطی واکنش روسیه طبق اساس‌نامه سخت خواهد بود. پسکوف تاکید کرد: واقعیت همین است.

بنابراین، پسکوف به این اظهارنظر پاسخ داد: واکنش رئیس‌جمهور پوتین به آنچه اتفاق افتاد بسیار سخت بود، که در آن واضح بیان شده که نیاز به تکرار تحریکات نیست، پاسخ طبق اساس‌نامه خواهد بود و در اساس‌نامه «غرق» گفته شده است.

پاسخ سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون درباره ناوشکن انگلیسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
پاسخ سفارت روسیه به اظهارات پنتاگون درباره ناوشکن انگلیسی

پسکوف در پاسخ به پرسشی در خصوص واکنش روسیه به اقداماتی همچون اقدام کشتی بریتانیایی گفت: من طرفدار بحث در مورد سناریوهای «روز قیامت» نیستم. اما بدیهی است که این واکنش البته شدید خواهد بود.

وی افزود: مهمتر از همه همانطور که رئیس‌جمهور گفت، اطلاعاتی که طیارۀ شناسایی دریافت کرد، اطلاعاتی نبود که آنها می‌خواستند دریافت کنند، بلکه اطلاعاتی بود که طرف روسی ارائه آن را لازم دانست.

وی همچنان گفت که تحریکاتی شبیه به آنچه که با کشتی بریتانیایی در آب‌های سرزمینی روسیه در سواحل کریمه انجام شده در امریکا برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید: من فکر می‌کنم که اطلاعات ما البته می‌داند چه کسی تصمیم [در شرایط کشتی بریتانیایی] را گرفته است. اما، البته من فکر می‌کنم که ماهیت چنین عملیات هنوز توسط رفقای ارشد در آن سوی اقیانوس برنامه‌ریزی شده است.

پیش از این، رئیس‌جمهور پوتین درباره حادثه کشتی بریتانیایی گفته بود: «ما این را خوب مشاهده کردیم. بدیهی بود که کشتی وارد شده بود و در وهله اول اهداف نظامی را دنبال می‌کرد. این کشتی سعی می‌کرد با کمک یک طیارۀ شناسایی اقدامات نیروهای مسلح ما را برای سرکوب چنین تحریکاتی آشکار کرده و بسنجد که در کجا این اقدامات فعال می‌شود و چگونه کار می‌کند. ما این را دیدیم و متوجه شدیم، بنابراین اطلاعاتی را که لازم دانستیم، دادیم».

هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به کشتی «دیفندر» بریتانیا که با حرکت در بخش شمال غربی دریای سیاه، مرز دولتی فدراسیون روسیه را نقض کرد و حدود سه کیلومتر وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود هشدار شلیک داده شد اما این کشتی توجهی به اخطار نکرده است، سپس کشتی مرزبانی روسیه شلیک هشدار انجام داد. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، با اقدامات ناوگان دریای سیاه و سرویس مرزبانی سازمان امنیت روسیه کشتی دیفندر بریتانیا از مرز آبی روسیه خارج شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала