حمله هواپیمای بدون سرنشین به فرودگاه اربیل در شمال عراق

© Screenshot/Barzan Sadiq حمله هواپیمای بدون سرنشین به فرودگاه اربیل در شمال عراق
 حمله هواپیمای بدون سرنشین به فرودگاه اربیل در شمال عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
هواپیمای بدون سرنشین پر از مواد منفجره شب گذشته در کردستان عراق در حوالی فرودگاه بین المللی اربیل منفجر شد.

به گزارش اسپوتنیک شبکه تلویزیونی کردی روداو خبر داد که یک هواپیمای بدون سرنشین پر از مواد منفجره شب گذشته در کردستان عراق در حوالی فرودگاه بین المللی اربیل منفجر شد، جایی که نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا مستقر هستند.

U.S. Secretary of State Antony Blinken speaks speaks during a visit by U.S. President Joe Biden to the State Department in Washington, U.S., February 4, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
حمله موشکی به اربیل عراق خشم آمریکا را برانگیخت

به گفته این کانال تلویزیونی، آتش سوزی پس از انفجار هواپیمای بدون سرنشین آغاز شد. با این حال، نمایندگان ایالات متحده و مقامات کرد گفتند که در نتیجه این حمله، هیچ خسارت جانی و تلفاتی نداشته است.

به گفته روداو، منابع مرتبط با اتحاد حشدالشعبی از شبه نظامیان شیعه عراقی ادعا کردند که در این حمله از سه پهپاد و 20 موشک استفاده شده است.

این کانال تلویزیونی یادآوری می کند که قبل از این حادثه، چندین هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی در منطقه،  بالای سفارت آمریکا در عراق که در "منطقه سبز" بغداد که به طور ویژه محافظت می شود ، سرنگون شده است.

آسوشیتدپرس اعلام کرده است که حملاتی که ایالات متحده به عهده گروه های طرفدار ایران می اندازد که از لحاظ فنی در حال پیشرفت هستند.

پیش از این، روز دوشنبه ، پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق ، جایی که ارتش آمریکا مستقر است، مورد اصابت موشک قرار گرفت.

گفتنی است که در ماه های اخیر بارها از موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین علیه اهدافی در اربیل استفاده شده است. به ویژه، هواپیماهای بدون سرنشین در ماه جون چندین بار در منطقه شمال شرقی اربیل، نزدیک به محل کنسولگری جدید ایالات متحده حمله کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала