اولین مکتب با چاپ سه‌بعدی جهان در جمهوری مالاوی افریقا ساخته شد + عکس

© Photo / manufactur3dmagاولین مکتب با چاپ سه بعدی جهان در جمهوری مالاوی افریقا ساخته شد + عکس
اولین مکتب با چاپ سه بعدی جهان در جمهوری مالاوی افریقا ساخته شد + عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
شرکت CDC گروپ انگلیس با همکاری شرکت ساخت و ساز بین‌المللی LafargeHolcim از فناوری جدید خود برای ساخت اولین مکتب چاپ سه بعدی در کشور مالاوی در افریقا استفاده کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، 14Trees  اقدامی مشترک از سوی CDC Group انگلیس و شرکت LafargeHolcim است که می‌خواهد به حل مشکل کمبود خانه در افریقا کمک کند. این گروه برای ساخت دیوار سازه‌های خود از یک اکسترودر بزرگ کمک می‌گیرد و بعد کارگران ماهر مواردی مثل پنجره‌ها، درها و سقف را به آن اضافه می‌کنند.

یونیسف می‌گوید مالاوی علاوه بر کمبود خانه با کمبود شدید مکتب روبروست و تخمین زده شده که احداث 36 هزار کلاس درس در این کشور حدود 70 سال طول بکشد. ولی 14Trees  باور دارد که می‌تواند این شکاف را با کمک چاپ سه‌بعدی در حدود 10 سال پر کند.

اولین مکتب 14Trees  در منطقه «سلیما» ساخته شده و چاپ دیوارهای آن 18 ساعت زمان برده است. این دیوارها بعدا به روستایی در منطقه «یامبی» منتقل و تکمیل شده‌اند. این مکتب از 21 جون شروع به کار کرده و حالا میزبان دانش‌آموزان است.

«جولیانا چیکاندیلا»، یکی از مشاوران تحصیلی مالاوی می‌گوید: «ما قبلا در منطقه یامبی 12 مکتب داشتیم، ولی حالا با این مکتب چاپ سه‌بعدی 13 مکتب داریم. به منظور افزایش منابع تحصیلی برای کودکان به حداقل چهار مکتب ابتدایی دیگر در منطقه یامبی نیاز داریم، ولی در مجموع چیزی حدود 50 مکتب برای همه ساکنان این منطقه لازم است. از کیفیت ساخت این ساختمان شگفت‌زده شدم. دوام و طراحی آن فضا و امکاناتی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد که پیش‌تر وجود نداشت. حالا آموزش و یادگیری می‌تواند درون و بیرون کلاس انجام شود».

گروه CDC مدعی است که با این روش می‌تواند بسیار بهینه‌تر ساخت و ساز کند و رد پای زیست‌محیطی خود را ۵۰ درصد کاهش دهد. 14Trees  اواخر پارسال فعالیت در افریقا را شروع کرد و اخیرا نخستین خانه مقرون به صرفه خود را هم ظرف 12 ساعت در این منطقه چاپ کرده است.

با ساخت اولین مکتب چاپ سه‌بعدی در مالاوی، 14Trees  حالا به دنبال انجام پروژه‌های مشابه در کنیا و زیمباوه خواهد رفت. یک مکتب چاپ سه‌بعدی هم برای ماداگاسکار در نظر گرفته شده که احداث آن از دنباله سال آغاز می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала