ویدیو لحظه حمله مهاجمان مسلح به رئیس‌جمهور هائیتی

© AP Photo / Joseph Odelynویدیو لحظه حمله مهاجمان مسلح به رئیس‌جمهور هائیتی
ویدیو لحظه حمله مهاجمان مسلح به رئیس‌جمهور هائیتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
عضو شوید
ویدیویی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که لحظه حمله مهاجمان مسلح به رئیس‌جمهور هائیتی را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه میامی هرالد، در ویدیو دیده می‌شود که یکی از مهاجمان به انگلیسی فریاد می‌زند که عملیات ویژه‌ای توسط اداره مبارزه با مواد مخدر امریکا DEA (یک آژانس فدرال زیر نظر وزارت دادگستری ایالات متحده امریکا است ) در حال انجام است. این اداره به دولت هائیتی در مبارزه با مافیای مواد مخدر کمک می‌کند.

دست داشتن احتمالی اداره مبارزه با مواد مخدر امریکا در قتل جوونل موئیز، رئیس‌جمهور هائیتی در 7 جولای گزارش شد. بعداً دولت بایدن، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری امریکا دست داشتن افسران اطلاعاتی در قتل رئیس‌جمهور موئیز را رد کردند.

طبق گزارش‌ها حوالی ساعت یک بامداد روز چهارشنبه 7 جولای به وقت محلی، گروهی از افراد ناشناس، از جمله برخی که به زبان اسپانیایی صحبت می‌کردند ، به محل اقامت شخصی رئیس‌جمهور حمله کردند و رئیس دولت را به ضرب گلوله گشتند و همسرش را زخمی کردند.

براساس گزارش‌های رسانه‌ای همسر رئیس‌جمهور هائیتی در اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.

جوونل موئیز 53 ساله در سال 2017 میلادی رئیس‌جمهور یکی از فقیرترین کشورهای جهان شد. وی در انتخابات سال 2015 پیروز شد، اما نیروهای سیاسی مختلف در مورد نتیجه اختلاف نظر داشتند. به این ترتیب در سال 2016 میلادی رای‌گیری دوم در این کشور برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала