هشدار دانشمندان به آغاز گرمای شدید 

© AP Photo / Ross D. Franklinهشدار دانشمندان به آغاز گرمای شدید 
هشدار دانشمندان به آغاز گرمای شدید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
دانشمندان هشدار داده اند، که به زودی گرمای «غیر ممکن» روی زمین خواهد آمد. 
خطر گرما برای تولید مثل انسان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2020
خطر گرما برای تولید مثل انسان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، کارشناسان یادآوری کردند، که اخیراً رکورد بی پیشینه دما برای این منطقه 49.6 درجه در دهکده لایتون کانادا ثبت شده است، که باعث آتش سوزی جنگل ها و منجر به مرگ صدها نفر در ایالات متحده و کانادا شده است. به گفته دانشمندان، این سیاره از آستانه عبور کرده است که در آن گرم شدن کمی می تواند منجر به افزایش شدید دما شود.

در نتیجه تجزیه و تحلیل آماری، کارشناسان نتیجه گرفتند که چنین گرمائی معمولاً در محدوده هزاران سال اتفاق می افتد و اگر گرمایش زمین نبود، 150 برابر کمتر اتفاق می افتاد، کارشناسان گروه بررسی پدیده های آب و هوایی از جهان اسناد آب و هوا باور دارند. فردریک اوتو از دانشگاه آکسفورد گفت: "این احتمال وجود دارد که امروز شاهد گرمای شدید هوا باشیم که با گرم شدن بسیار بیشتر انتظار می رود".

سوكیر فیلیپ طبق پیش بینی متخصص موسسه هواشناسی سلطنتی هلند، در آینده چنین گرمائی در زمین بسیار بیشتر خواهد شد، گرچه قبلاً این "غیرممكن" بود. دانشمندان نتیجه گرفتند اگر درجه حرارت در این سیاره تا سال 2040 به طور متوسط ​​دو درجه افزایش یابد، هر پنج تا ده سال یک بار فاجعه های مشابه آنچه در لیتون کانادایی اتفاق افتاده است، رخ می دهد.
یادآوری می کنیم، که پیش از این دانشمندان دانشگاه موناش در ملبورن و دانشگاه شاندونگ در چین تخمین زده بودند، که سالانه چندین میلیون نفر به دلیل گرم شدن کره زمین جان خود را از دست می دهند. آنها داده های 43 کشور در تمام قاره ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که مردم 0.5 بار کمتر در اثر سرماخوردگی می میرند و تعداد مرگ های ناشی از گرما 0.2 درصد افزایش می یابد. بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از گرما در اروپا، از سرما - در کشورهای افریقایی ثبت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала