نگرانی بریتانیا از خطر بروز جنگ جهانی سوم

© Photo / страница Canadian Armed Forces Operations в Twitterنگرانی بریتانیا از خطر بروز جنگ جهانی سوم
نگرانی بریتانیا از خطر بروز جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
عضو شوید
روزنامه‌نگار روزنامه «د سان» در یک مقاله جدید خطر جنگ جهانی سوم را ارزیابی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، «ایموژن برودیک» روزنامه‌نگار دسان خطر بروز جنگ جهانی سوم را به دلیل ورود سه زیردریایی هسته‌ای روسیه به تمرینات بالتیک و راه اندازی تمرینات ناتو در دریای سیاه می‌بیند.

در مقاله آمده است: باید از جنگ جهانی سوم ترسید، زیرا زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه وارد در دریای بالتیک و ناوچه آب‌خاکی امریکا وارد دریای سیاه شده اند.

سناریوی جنگ جهانی سوم نوشته شد: تانکی درکار نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
سناریوی جنگ جهانی سوم نوشته شد: تانکی درکار نیست

اخیراً زیردریایی های هسته‌ای روسیه «اریول»، «کنیاز ولادیمیر» و «وپر» در رژه اصلی نیروی دریایی در سن پترزبورگ وارد دریای بالتیک شدند.

نویسنده این مقاله توجه خود را نسبت به این واقعت جلب کرد که برای اولین بار سه زیردریایی هسته‌ای روسیه به یکبار‎ه‌گی در دریای بالتیک حضور خواهند داست. به نظر وی، چنین اقدام با هدف «نشان دادن قدرت» روسیه انجام می‌شود.

همزمان، ناوچه جنگی امریکایی «یوما» وارد دریای سیاه شد، و به تمرینات چند ملیتی (Sea Breeze) که در آن علاوه بر امریکا، متحدان 31 کشور از جمله بریتانیا، فرانسه، جاپان، کوریای جنوبی و دیگر کوشرها حضور دارند، می‌پیوند.

این روزنامه‌نگار همچنان به حادثه کشتی «دیفندر» بریتانیا در سواحل کریمه اشاره کرده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به کشتی «دیفندر» بریتانیا که با حرکت در بخش شمال غربی دریای سیاه، مرز دولتی فدراسیون روسیه را نقض کرد و حدود سه کیلومتر وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود هشدار شلیک داده شد اما این کشتی توجهی به اخطار نکرده است، سپس کشتی مرزبانی روسیه شلیک هشدار انجام داد. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، با اقدامات ناوگان دریای سیاه و سرویس مرزبانی سازمان امنیت روسیه «دیفندر» بریتانیا از مرز آبی روسیه خارج شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала