اسپکتاتور روسیه را در بی ثباتی غرب متهم کرد

© Sputnik / Alexander Vilfکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
جید مک گلین، رئیس مرکز مطالعات روسیه و اوراسیا انجمن هنری جکسون در دانشگاه کمبریج، در مجله The Spectator می نویسد: استراتژی جدید امنیت ملی روسیه "برنامه کرملین برای ایجاد بی ثباتی در غرب است"

به گزارش اسپوتنیک، مک گلین استدلال می کند که بیشتر این استراتژی "به عنوان انتقادی متهم کننده از دشمنان داخلی و خارجی روسیه که اغلب نقل می شود، تصور می گردد.

وی می نویسد: "اقدامات تلافی جویانه كرملین علیه این" نیروهای ویرانگر" بسیار گسترده است"، و از جمله "افزایش نقش روسیه در فضای علمی، آموزشی و اطلاعاتی جهانی"، "تقویت خانواده و ارزشهای سنتی"، "بودجه کلوب های جوانان". روندهای میهن پرستی "،" حمایت از کلیسا و دین" و همچنین" قول توسعه دهنده وحشتناک برای محافظت از مردم روسیه در برابر عقاید و ارزشهای خارجی ".

رسانه: غرب تاوان روی گرداندن از روسیه را اکنون پرداخت خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
رسانه: غرب تاوان روی گرداندن از روسیه را اکنون پرداخت خواهد کرد

مک گلین این استراتژی را "بخشی از کارزار مداوم دولت روسیه برای بسیج روسها در برابر مفاهیم جهانی مانند حاکمیت قانون و دموکراسی، که به عنوان تحمیل کننده ارزشهای غربی به تصویر کشیده می شوند" می خواند.

این کارشناس از غرب می خواهد تا تمام تلاش خود را برای "رد دلایل کرملین" انجام دهد. به گفته وی، این می تواند به انواع مختلف باشد، "از جشنواره های ادبیات روسیه تا حمایت مالی و لوژستیکی از دانشگاه جدید اروپای شرقی برای محصلین و دانشمندان مورد آزار و شکنجه در روسیه."

در اوایل ماه جولای، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استراتژی به روز شده امنیت ملی این کشور را تصویب کرد. در ویرایش جدید، یکی از اولویت های اصلی حفظ مردم روسیه است. همچنین از جمله وظایف اصلی جلوگیری از مداخله در امور داخلی، حفاظت از سرحدات کشور، سرکوب فعالیت های تروریستی و افراطی است. تأکید شده است که تقویت امنیت کشور از اهمیت حیاتی در برابر سیاست هدفمند برای مهار روسیه برخوردار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала