ایالات متحده خواستار حمایت از معترضان در کوبا شد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibson ایالات متحده خواستار حمایت از معترضان در کوبا است
 ایالات متحده خواستار حمایت از معترضان در کوبا است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
وزیر خارجه سابق آمریکا اظهار داشت، ایالات متحده باید در حمایت از معترضان در کوبا دولت محلی را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز اظهار داشت ایالات متحده باید در حمایت از معترضان در کوبا دولت محلی را تحت فشار قرار دهد.

امریکا: استقرار کشتی جنگی روسیه در کوبا را تحت نظارت داریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2019
امریکا: استقرار کشتی جنگی روسیه در کوبا را تحت نظارت داریم

پمپئو تأكید كرد كه معترضین در كوبا، به خیابانها ریخته و خواستار آزادی هستند. آنها می دانند که زندگی برای نسل بعدی خانواده های آنها بهتر نخواهد شد و آنها می دانند همه چیز خوب پیش نمی رود.

به گفته پمپئو رهبری این کشور، زندگی را به  آنها دشوار کرده است .  

 دیپلمات پیشین، دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن را به حمایت از اعتراضات فراخوانده گفت: "این یک فرصت مهم برای مردم کوبا است. مردم آمریکا باید طرف آنها را بگیرند. کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم به آنها کمک کنیم تا آزادی مورد نظر خود را بدست بیآورند. ما باید در کنار مردم کوبا باشیم".  

پمپئو تأکید کرد که این اعتراضات، همراه با فشار بر رهبری کوبا، می تواند منجر به "نتیجه مطلوبی" نه تنها برای خود کوبا، بلکه همچنین برای امنیت ایالات متحده شود.

پیش از این معلوم شد که مقامات کوبا در شرایط اعتراضات گسترده علیه حزب کمونیست حاکم که برای اولین بار پس از سالها آغاز شد، وضعیت فوق العاده ای را در این کشور اعلام کردند. مخالفان دولت فعلی خواستار انتخابات آزاد و اقدامات قاطع تر برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 هستند. در برابر این اقدامات، نیروها و واحدهای اضافی نیروهای امنیتی به پایتخت کشور وارد شدند.

 رئیس جمهور کوبا میگوئل دیاز کانل طرفداران دولت را به شرکت در تظاهرات خیابانی فراخواند. وی اظهار داشت که اجازه نمی دهد وضعیت کشور بی ثبات شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала