ویرجین گلکتیک دو نفر را به قید قرعه به‌صورت رایگان به فضا می‌فرستد

© REUTERS / Joe SkipperЗначок на форме миллиардера Ричарда Брэнсона
Значок на форме миллиардера Ричарда Брэнсона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
ویرجین گلکتیک 11 جولای با موفقیت موسس خود را به لبه فضا فرستاد و دوباره به زمین برگرداند. این شرکت حالا با همکاری پلتفرم Omaze به افراد اجازه می‌دهد به‌صورت رایگان در قرعه‌کشی سفر به فضا شرکت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، قرعه‌کشی برای دو نفر در یکی از اولین پروازهای تجاری ویرجین گلکتیک از 12 جولای شروع شده و تا اول سپتمبر ادامه پیدا می‌کند. برنده این قرعه‌کشی 29 سپتمبر معرفی خواهد شد و می‌تواند یکی از دوستان خود را همراهش به فضا ببرد.

شرکت در این قرعه‌کشی رایگان است، اما کاربران با کمک به خیریه Space for Humanity می‌توانند شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشند. البته حداکثر ظرفیت شانس برای هر نفر از 6000 فراتر نمی‌رود.

کسی که برنده قرعه‌کشی ویرجین گلکتیک می‌شود باید تمرینات در نظر گرفته شده برای همه مسافران فضایی را پشت سر بگذارد. برنده در نهایت سوار بر فضاپیمای VSS Unity یعنی همان فضاپیمایی می‌شود که «ریچارد برانسون» 11 جولای با آن به فضا رفت. افزون بر این، خود برانسون برنده را در فرودگاه فضایی Spaceport America در ایالت نیو مکزیکو امریکا همراهی می‌کند و بخش‌های مختلف آن را به او نشان می‌دهد.

برای شرکت در این قرعه‌کشی باید حداقل 18 سال داشته باشید و در صورت برنده شدن بتوانید اثبات کنید که واکسین کرونا را دریافت کرده‌اید. برنده احتمالا در حوالی زمانی ابتدای 2022 راهی این سفر به یاد ماندنی خواهد شد.

پرواز 11 جولای لحظه حساسی برای آغاز عصر سفرهای خصوصی بود. ایده قرعه‌کشی و فروش بلیت سفرهای فضایی تا پیش از این توسط ناسا و سایر سازمان‌های فضایی دولتی قابل اجرا نبود، اما حالا که شرکت‌های خصوصی وارد این حوزه شده‌اند، مردم عادی هم می‌توانند فرصت رفتن به فضا را داشته باشند.

پس از برانسون باید منتظر پرواز جف بزوس مدیرعامل قبلی آمازون و موسس بلو اوریجین باشد. بزوس در این پرواز همراه با برادرش راهی فضا می‌شود اما با فضاپیمایی متفاوت و در ارتفاعی بالاتر این تجربه تکرارنشدنی را لمس خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала