امریکا درباره درخواست حمله هوایی به کوبا توضیح داد

© AFP 2023 / Yamil Lageامریکا درباره درخواست حمله هوایی به کوبا توضیح داد
امریکا درباره درخواست حمله هوایی به کوبا توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
شهردار شهر میامی ایالت فلوریدا امریکا درباره درخواست خود از دولت برای بمباران کوبا توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، «فرانسیس سوآرز» شهردار میامی ایالت فلوریدا و عضو حزب جمهوری‌خواه در مصاحبه که با ام‌اس‌ان‌بی‌سی داشت، درباره درخواست که از دولت برای بمباران کوبا کرده بود، اظهار نظر کرد.

شهردار میامی به دولت امریکا: کوبا را بمباران کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
شهردار میامی به دولت امریکا: کوبا را بمباران کنید

سوآرز گفت که او خواستار بمباران کوبا نبوده، بلکه فقط یک مثال زده است. وی خاطرنشان کرد که چنین واکنش‌ها مشابه توسط مقامات امریکایی در حوادث نقاط مختلف جهان رخ داده است.

وی به چند نمونه دیگر از فعالیت‌های نظام امریکا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که مردم میامی به شدت ناراحت هستند و آنها می‌خواهند مطمین شوند که دولت جو بایدن همه گزینه‌ها را بررسی می‌کند.

این شهردار امریکایی همچنان یادآوری کرد که امریکا در بسیاری از حوادث در سراسر جهان درگیر بوده است، از این رو، دیدن آنچه که در 90 مایلی (حدود 150 کیلومتری) از کشور «بدون هیچ گونه مداخله واقعی» در حال رخ دادن است، مشکل است.

درخواست شهردار میامی برای مداخله نظامی واشنگتن در کوبا در شرایطی انجام شده که امریکا سابقه طولانی در زمینه مداخلات نظامی در این کشور همجوار خود را دارد. معروف ترین مداخلات نظامی امریکا در کوبا سال 1961 در حمله به خلیج خوک‌ها رخ داد و همچنین سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) بارها برای ترور فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب کوبا تلاش کرده بود.

اظهارات مداخله جویانه و جنگ طلبانه امریکایی‌ها علیه کوبا در شرایطی انجام شده که یکشنبه هفته جاری این کشور صحنه تظاهرات علیه دولت در 10 شهر شامل هاوانا و همچنین تظاهرات حمایتی از دولت در چند شهر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала