آمازون نرم افزار جاسوسی اسرائیل را مسدود کرد

© AP Photo / Steven Senne آمازون نرم افزار جاسوسی اسرائیل را مسدود کرد
 آمازون نرم افزار جاسوسی اسرائیل را مسدود کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
آمازون نرم افزارهای جاسوسی اسرائیلی سرویس (AWS) را مسدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Vice، سرویس ابری آمازون Amazon Web Services (AWS) تصمیم گرفته است حساب های مرتبط با برنامه Pegasus شرکت اسرائیلی NSO Group را که ادعا می شد برای جاسوسی از فعالان، روزنامه نگاران و چهره های مخالف در سراسر جهان استفاده شده است، مسدود کند.

شرکت آمازون حساب های کلود شرکت اسرائیلی پگاسوس را که جاسوس افزار ان اس او آن به طور گسترده برای جاسوسی از کاربران تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد، از کار انداخت.

به گزارش سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که حداقل گوشی 67 نفر مورد حمله هکری قرار گرفته است. نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus)، توسط شرکت اسراییلی NSO Group  طراحی شده‌است. این نرم‌افزار برای ردیابی افراد توسط ارتش، سازمان‌های اطلاعاتی و مقامات اجرایی استفاده می‌شود.

آمازون پولیس امریکا را از استفاده فناوری «تشخیص چهره» ممنوع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2020
آمازون پولیس امریکا را از استفاده فناوری «تشخیص چهره» ممنوع می‌کند

پیشتر حزب مرتس شریک در ائتلاف حاکم اسرائیل گفته است از وزیر جنگ بابت صادرات برنامه‌ جاسوسی اسرائیل که گزارش‌های رسانه‌ای آن را به هک تلفن‌های همراه خبرنگاران و فعالان حقوقی در سراسر جهان مرتبط می‌کنند، سوال خواهد کرد.

نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با قتل خبرنگاران و گزارش 17 سازمان رسانه‌ای نشان‌ داد که از نرم‌افزار جاسوسی بر پایه نظامی برای هک تلفن‌های هوشمند ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اجتماعی استفاده شده‌ است.  

گروه ان اس او در حالی این ادعاها را تکذیب کرده که قبلا افشا شده بود بن سلمان ولیعهد سعودی از طریق جاسوس افزار پگاسوس همین شرکت توانسته به چت های خصوصی جمال خاشقچی در واتس اپ دسترسی یابد و مطالعه صحبت های تند وی در مورد بن سلمان باعث خشم وی و صدور دستور تکه تکه کردن خاشقچی توسط بن سلمان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала