کشف ده ها ویروس ناشناخته 15 هزار ساله در یخچال های باستانی تبت

CC0 / Pixabay / Тающий лед в Исландии
Тающий лед в Исландии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
عضو شوید
محققان 33 نوع ویروس را در هسته‌های یخچال های باستانی تبت با طول عمر 15 هزار سال شناسایی کرده‌اند که حداقل 28 مورد از آنها در دنیای علم جدید هستند.

 به گزارش اسپوتنیک،  دانشمندان دانشگاه ایالتی "اوهایو" ویروس‌هایی را از نمونه یخ‌های تقریباً 15 هزار ساله یخچال‌های طبیعی فلات تبت جمع آوری کرده‌اند و مشخص شده است که ده‌ها گونه از آنها برای دنیای علم ناشناخته هستند و کشف آنها می‌تواند نگاهی جذاب به تاریخ تکامل ویروسی ارائه دهد.

محققان با بررسی نمونه‌های هسته یخی گرفته شده از یخچال‌های طبیعی، توانستند بیش از 30 ویروس را که تاکنون کسی ندیده است، شناسایی کنند. این ویروس‌ها از دل تاریخ می‌آیند و به نظر می‌رسد این کشف جدید مانند شروع یک فیلم ترسناک علمی تخیلی باشد.

پیامد های ناگوار ذوب شدن یخچال ها برای سیاره زمین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
پیامد های ناگوار ذوب شدن یخچال ها برای سیاره زمین

 دانشمندان بعد از گرفتن نمونه‌های یخ از این یخچال‌ها، به آرامی قسمت بیرونی یخ را ذوب کردند تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه آلودگی در آزمایش آنها وجود ندارد. سپس نمونه‌ها برای کشف میکرو ارگانیسم‌ها مورد مطالعه قرار گرفتند و محققان در مجموع 33 نوع ویروس در این آزمایش یافتند که 28 مورد آنها کاملاً ناشناخته و جدید برای علم هستند.

نتایج این مطالعه در مجله علمی Microbiome منتشر شده است.

این تحقیق به دلایل متعددی جالب است. مهمترین واقعیت این است که با گرم شدن روز افزون سیاره زمین  یخچال‌های باستانی در سراسر جهان ذوب می‌شوند و این نوع ویروس‌ها ممکن است از خواب تاریخی خود بیدار شوند.

برای اولین بار در تاریخ مدرن بشری این پدیده ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما شایان ذکر است که همه ویروس‌ها تهدیدی جدی برای انسان نیستند.

محققان می‌گویند توانایی مطالعه بهتر میکروب‌های باستانی می‌تواند دانشمندان را در درک بهتر تاریخ تکامل آنها و همچنین نحوه برخورد آنها با تغییر شرایط آب و هوایی در گذشته و همچنین احتمال موفقیت آنها در آینده کمک کند.

همچنین این روش استریل کردن می‌تواند برای یافتن ردی از توالی ژنتیکی ویروسی در نمونه‌های گرفته شده در ماه یا مریخ مفید باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала