امریکا از کمک واکسین به کوریای شمالی امتناع ورزید

© AP Photo / Lee Jin-manامریکا از کمک واکسین به کوریای شمالی امتناع ورزید
امریکا از کمک واکسین به کوریای شمالی امتناع ورزید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده گفته است که قصد ندارد، واکسین کرونا به کوریای شمالی کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا، اظهار داشت که ایالات متحده سخت نگران وضعیت بشردوستانه در کوریای شمالی است، اما قصد ندارند به این کشور واکسین کمک کند.
درعین حال افزود که آنها نمی‌دانند که رهبر کوریای شمالی، واکسین آنها را می‌پذیرد یا خیر.

رهبر کوریای شمالی مقررات حزب حاکم را سخت‌تر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
تعهد رهبر کوریای شمالی برای حل سریع مشکلات کشورش

گفته می‌شود که برنامه توزیع واکسین جهانی "کواکس"، دو میلیون دوز واکسبن آسترازنکا را در ماه فوریه به کره‌شمالی اختصاص داد، اما در پی مشاوره‌های گسترده، ارسال آنها به تاخیر افتاد.
کوریای شمالی به دلیل نگرانی‌هایی درباره احتمال عوارض جانبی واکسین‌های ضد کرونای آسترازنکا، از دریافت آنها امتناع کرده است.
این اندیکشده همچنین نوشت، به نظر می‌رسد که کوریای شمالی همچنین به این دلیل نسبت به دریافت واکسن‌های ساخت چین بی میلی نشان داده که نسبت به اثر گذاری و ایمن بودن آنها اعتمادی ندارد. از آنجا که کره شمالی دریافت این محموله از واکسین‌ها را بابت عوارض جانبی آن رد کرده، احتمالا به دنبال داروهای جایگزین و مطمئن می‌گردد.
پیونگ یانگ از یک طرف نسبت به واکسین‌های ساخت چین بی میل است و از طرف دیگر به نظر می‌رسد ارزیابی مثتبی به تولیدات دارویی ساخت روسیه دارد اما می‌خواهد ارسال آنها به کره شمالی مجانی تمام شود.
کوریای شمالی مدعی شده که هیچ مبتلایی به کرونا در کشور وجود ندارد اما اقدامات و تدابیری را علیه پاندمی در نظر گفته که شامل اعمال محدودیت کنترل مرزها از اوایل سال گذشته میلادی می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала