بغداد و واشنگتن بر سر زمان خروج نظامیان امریکا توافق می‌کنند

© AFP 2023 / Yasser Al-Zayyatبغداد و واشنگتن بر سر زمان خروج نظامیان امریکا توافق می‌کنند
بغداد و واشنگتن بر سر زمان خروج نظامیان امریکا توافق می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2021
عضو شوید
مقام‌های ارشد عراقی و امریکایی قرار است بیانیه‌ای صادر کنند که در آن خواسته شده نیروهای رزمی امریکا تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده مقام‌های ارشد عراقی و امریکا قرار است بیانیه‌ای صادر کنند که در آن خواسته شده نیروهای نظامی امریکا تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

والی داعشی بغداد بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
والی داعشی بغداد بازداشت شد

روزنامه اشاره كرد، واشنگتن و بغداد قصد دارند تاكيد كنند كه حضور نظامی امريكا برای كمک به نيروهای عراقی در جنگ عليه گروه دولت اسلامی همچنان مورد نیاز خواهد بود.
درعین حال، به نقل از منابع، فواد حسی وزیر خارجه عراق گفت: «ما دیگر به نیروی رزمی نیاز نداریم. خودمان چنین نیروهایی داریم. ما به همکاری در زمینه اطلاعاتی نیاز داریم. به کمک در آموزش نیاز داریم. به نیروهایی نیاز داریم که به ما در زمینه مسائل هوایی کمک کنند.»
این درحالیست که روزهای اخیر کاروان لجستیکی ائتلاف امریکایی در شهرهای مختلف عراق چندین بار هدف انفجار ماین کناره سرک قرار گرفته است.
حمله به کاروان‌های امریکا در عراق در حالی ادامه پیدا میکند، که واشنگتن سعی در به‌تأخیر انداختن گفت‌وگوهای راهبری بین عراق و امریکا برای خروج نظامیان این کشور دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала