بعد از رفاه از کرونا، بیشتر غذا بخورید

© AP Photo / David Scarbroughبعد از رفاه از کرونا، بیشتر غذا بخورید
بعد از رفاه از کرونا، بیشتر غذا بخورید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
عضو شوید
پس از معالجه کرونا، باید به مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی شما جا داشته باشد که برای مقابله با تحلیل و آتروفی عضلات در جریان مریضی ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک، متخصص غدد در کلینیک تغذیه طبی در روسیه، همکار تحقیقاتی موسسه علمی فدرال "مرکز تحقیقات فدرال تغذیه و بیوتکنولوژی، خانم "یورگیتا واراوا" معتقد است که خوردن پروتئین، مهم ترین نکته در رعایت رژیم غذایی پس از بهبودی از کرونا است.

خوردن بعضی غذا ها با معده خالی منجر به سرطان شود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
خوردن بعضی غذا ها با معده خالی منجر به سرطان شود

به گفته وی، یک رژیم غذایی متعادل و متنوع نقش مهمی در روند بهبودی بعد از کووید 19 نقش اصلی بازی می کند و باید کالری دریافتی از پروتئین بسیار بالا باشد: تا 20-30 کیلو کالری در هر کیلوگرم وزن بدن در روز باید پروتئین بخورید، با در نظر گرفتن شدت مرضی و وزن اولیه بدن این مقدار فرق داد.

همچنین، این متخصص اضافه کرد، پروتئین باید به مقدار کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد - این برای مقابله با تحیلل و آتروفی عضلات در طول بیماری لازم است.

باید مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی وجود داشته باشد - از 1.2 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن پروتئین لازم است، برای مقابله با تحلیل رفتن عضلات، با در نظر گرفتن وضعیت کلیه ها توصیه می شود حداقل سه یا چهار وعده محصول پروتئینی از فهرست روزانه غذایی بخورید: شیر، محصولات لبنی، ماست، پنیر دلمه، ماهی، تخم مرغ، گوشت مرغ، (سوسیس و کالباس شامل نمی شوند)، لوبیا، سویا را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала