ستون نویس الجزیره خطاب به جرج بوش؛ دهانت را ببند و گم شو

© AP Photo / Jacquelyn Martinستون نویس الجزیره خطاب به جرج بوش؛ دهانت را ببند و گم شو
ستون نویس الجزیره خطاب به جرج بوش؛ دهانت را ببند و گم شو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2021
عضو شوید
پایگاه خبری الجزیره در یادداشتی موضع اخیر جورج بوش درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به باد انتقاد گرفت و خطاب به وی نوشت، دهانت را ببند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پایگاه خبری شبکه الجزیره در یادداشتی به قلم ستون نویس ارشد خود، جورج بوش رئیس‌جمهور پیشین امریکا را به خاطر مواضع اخیرش درباره افغانستان به باد انتقاد گرفت و در تیتر خود نوشت، «بوش! خفه شو».

«اندرو میتروویسا» در ادامه یادداشت خود نوشت، جورج بوش قاتل جمعی است. او اکنون باید در کنار «رتکو ملادیچ»، قصاب بوسنی، یک تخت در زندان لاهه داشته باشد و تا حالا باید چندین جلد کتاب در زندان می‌نوشت نه اینکه آزاد بچرخد و درباره اوضاع افغانستان مصاحبه کند.

جورج بوش: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
جورج بوش: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اشتباه است

وی نوشت، اما همانطور که همه می‌دانیم، جهان جای عادلانه‌ای نیست. بنابراین مثل همه روسای جمهور پیشین امریکا که در داخل و خارج مرتکب جنایت شدند و قسر در رفتند، جورج بوش و حالا آزاد و در حقیقت بی‌خیال و بی‌دغدغه است.

یادداشت نویس الجزیره در ادامه می‌نویسد، برای من غیر قابل تصور است که فردی این چنین قدرتمند که به تنهایی مسوول دو جنگ خودساخته فاجعه بار است که باعث درد و رنج بسیاری از انسان‌های بیگناه در نقاط مختلف شده است، بتواند در خلوت خود آرامش داشته باشد و لحظه‌ای شاد باشد.

در ادامه این یادداشت آمده است، جورج بوش و مشاورانش حداقل یک بار می‌بایست به خاطر دروغ‌هایی که به آغاز جنگ‌های خانمان سوز منجر شده به چالش کشیده می‌شدند و مواخذه می‌شدند.

چرا که اکنون دو دهه بعد از توهمات فاجعه بار و حماقتهای مرگبار و کشنده بوش، نتایج این دروغهای ساختگی آشکار است؛ میلیونها نفر کشته و به لحاظ فیزیکی و روحی زخم خورده هستند. جانهای بیشمار دیگری در اردوگاههای پناهجویان از بیماری یا آسیبهای دیگر از بین رفته‌ و کشورهای زیادی درگیر خشونت، افراط گرایی و فرقه گرایی شده و در ناامیدی و ویرانی مطلق به سر می‌برند و در افغانستان طالبان دوباره در حال احیای خود هستند تا مجددا بر افغانستان سلطه یابند.

میترویسا در ادامه یادداشت خود آورده است، بوش همچنین می‌توانست در زمینه نقشش در مهندسی پروژه آدم ربایی جهانی موسوم به پروژه «بازگردانی»، تحت فشار  قرار بگیرد. در این پروژه باندهای تبهکار امریکایی اقدام به ربایش مردان مسلمان و بازگرداندن آنها به سیاه چال‌های مخوف در عراق و یا جاهای دیگر می‌کردند و طی آن انواع و اقسام شکنجه، تجاوز جنسی، شوکهای الکتریکی، حمله با سگ و در نهایت قتل را مرتکب می‌شدند.

ستون نویس الجزیره با اشاره به این جنایات می‌نویسد، گویی که هیچکدام از این جنایت رخ نداده و در عوض بوش به تصمیم دولت امریکا برای خروج باقیمانده نظامیان امریکایی و ناتو از افغانستان اعتراض می‌کند.

بوش در مصاحبه با یک شبکه آلمانی این تصمیم امریکا و ناتو را اشتباه محض خوانده است.

او در پاسخ به سوال درباره اینکه آیا اقدام امریکا و ناتو برای خروج از افغانستان اشتباه است، گفت: «بله به نظر من اشتباه است چرا که عواقب آن به طرزی غیرقابل باور، بد خواهد بود و من (درباره این موضوع) ناراحت هستم».

الجزیره با اشاره به این مصاحبه بوش می‌نویسد، آنچه که باورنکردنی به نظر می‌رسد این ایده دیوانه وار بوش است که معتقد است اشغال نظامی عراق و افغانستان بر سرنوشت مردم این دو کشور تاثیر نجات بخش داشته است!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала