کدام ارزها می‌توانند جایگزین دالر شوند؟

© Fotolia / Irochkaکدام ارزها می‌توانند جایگزین دالر شوند؟
کدام ارزها می‌توانند جایگزین دالر شوند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2021
عضو شوید
یک تحلیلگر مالی از ارزهایی که جایگزین دالر برای پس انداز شخصی روس‌ها می‌شود، نامبرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنا زایتسوا، تحلیکر مالی FINAM می‌گوید که ساده‌ترین استراتژی برای جایگزینی دالر در سبد سرمایه‌گذاری ایجاد سبدی از شش ارز جهانی (یورو، دالر کانادایی، پوند استرلینگ، فران سوئیس، ین جاپان و کرون سویدن) است.

Доллары США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2021
سقوط دالر پیش بینی شد

وی می‌گوید که نکته قابل توجه فرانک سوئیس و ین جاپان است. از آنها به عنوان ابزار محافظتی در جریان تلاطم بازارها استفاده می‌شود.

این تحلیلگر می‌گوید که اگر درباره یورو صحبت کنیم، ارز اتحادیه اروپا به دلیل تفاوت در سیاست پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا ممکن است جای خود را به امریکا امریکا بدهد.

زایتسوا افزود که یوان همچنان بی چون چرا نیست. از یک سو، اقتصاد جمهوری خلق چین همچنان در حال رشد است. این امر باعث علاقه سرمایه‌گذاران به پول چین می‌شود. با این حال، چین دارای بخشی زیادی از بدهی در بخش شرکت‌ها است.

به گفته وی، در صورت تحقق خطرات اعتباری پول چین ممکن است تحت فشار قرار گیرد.

علاوه براین، شایعاتی در بازار وجود دارد که مبنی بر این که امریکا ممکن سرمایه‌گذاری خود را در چین محدود کند و این شایعات باعث فروپاشی بازار سهام چین شده است.

این تحلیلگر اضافه کرد: اگر این شایعات به حقیقت تبدیل شوند، در این صورت می‌توان انتظار تضعیف بیشتر یوان در برابر دالر را داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала