امریکا هنوز هم در فکر هجوم به آب های کریمه است

© Sputnik / Aleksandr Gal'perin /  مراجعه به بانک تصاویر قوای بحری روسیه
قوای بحری روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
عضو شوید
واشنگتن معتقد است که کشتی های امریکایی حق ورود به آبهای سرزمینی کریمه را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، جورج کنت، معاون دستیار وزیر خارجه امریکا در امور اروپا و اوراسیا ، روز دوشنبه 2 اوگست حادثه کشتی بریتاینا در آبهای بحیره سیاه را بیاد آورده گفت: "می توانید حادثه سال 1988 به یاد بیاورید، زمانی که کشتی امریکایی با کشتی های قوای بحری آن زمان شوروی تنش ایجاد کرد."

پرواز طیارۀ جاسوسی امریکا بر فراز کریمه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2020
پرواز طیارۀ جاسوسی امریکا بر فراز کریمه

علاوه بر این، او چین را به نقض حقوق جزایر متعلق به فیلیپین متهم کرد. به گفته دیپلمات، پیکن مانع آزادی دریانوردی در بحیره چین جنوبی می شود و واشنگتن این واقعیت را نادیده نمی گیرد.

کنت افزود: "به همین ترتیب، ایالات متحده در بحیره سیاه به دفاع از حق کشتی رانی رایگان ادامه خواهد داد و ما یکی از کشورهای هستیم که دائماً به جهان یادآوری می کنیم که کریمه از اوکراین است."

در ماه جون، کشتی های قوای بحیره سیاه فدراسیون روسیه ، همراه با نیروهای سرحدی FSB ، نقض سرحد دولتی روسیه توسط کشتی جنگی بریتانیایی را متوقف کردند. کشتی از سرحد دولتی فدراسیون روسیه عبور کرد و به مدت 3 کیلومتر وارد حریم بحری روسیه در منطقه کیپ فیولنت شد.

طیاره جاسوسی امریکا در مرز کریمه دیده شد+ عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2019
طیاره جاسوسی امریکا در مرز کریمه دیده شد

وزارت دفاع روسیه این حادثه را نقض فاحش کنوانسیون 1982 سازمان حقوق بشر در سازمان ملل متحد دانست و از طرف بریتانیایی خواست تحقیقات کاملی در مورد اقدامات خدمه مدافع انجام دهد.

ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این حادثه یک تحریک کلاسیک است.

در همان زمان ، در 1 جون، مشخص شد که وزارت دفاع بریتانیا عمداً کشتی جنگی Defender را به سواحل کریمه فرستاده است تا روسیه را تحریک کند.

در 7 جون، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که کشتی های قوای بحیر این کشور همچنان وارد "آبهای سرزمینی اوکراین" می شوند.

به گفته دمیتری پسکوف ، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه ، این اظهارات باعث نگرانی کرملین شد. به گفته وی، نیروهای امنیتی سرحدی بحری روسیه در صورت تکرار چنین حوادث همه اقدامات لازم را انجام خواهند داد. لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی، به نوبه خود تأکید کرد که هرگونه تحریک، مانند حادثه با کشتی Defender ، پاسخ مناسبی از سوی روسیه دریافت می کند و از بین می رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала