ارتش ترکیه از متخصصان این کشور در فرودگاه کابل محافظت می کند

© @https://www.mfa.gov.af ارتش ترکیه از متخصصان این کشور در فرودگاه کابل محافظت می کند
 ارتش ترکیه از متخصصان این کشور در فرودگاه کابل محافظت می کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان: ارتش ترکیه از متخصصان ترک در فرودگاه کابل محافظت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دولت افغانستان امنیت واقعی فرودگاه کابل را تامین می کند و گروه کوچکی از سربازان ترک از متخصصان ترافیک هوایی، ارتباطات و امنیت، آتش سوزی کشور ترکیه که در این فرودگاه کار می کنند محافظت خواهند کرد.

دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان

 این مطلب را محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا بیان کرد.

اتمر گفت:"بگذارید واضح بگویم، دولت ترکیه قصد ندارد امنیت فرودگاه کابل را تأمین کند. آنها خدمات مهمی را به عنوان مثال، در زمینه ترافیک هوایی، ارتباطات، اطفائیه ارائه می دهند. سربازان آنها (ترکیه) در داخل فرودگاه حضور خواهند داشت. و در همین حال گروه کوچکی ازگارد ها برای حفاظت خودشان است. داخل و خارج فرودگاه توسط دولت افغانستان تأمین خواهد شد."

وزیر امور خارجه در مورد این موضوع که آنکارا با واشنگتن به توافق رسیده بود، اما بدون مشورت با دولت و رئیس جمهور افغانستان، خاطرنشان کرد که "ترکیه با این وجود ابتدا این موضوع را با افغانستان مطرح کرد و در واقع کشورها به اجماع رسیدند"، و پس از آن این موضوع برای بحث با ناتو و ایالات متحده مطرح شد.

 وزیر خارجه افغانستان افزود: "همکار من در ترکیه، دوست من مولود چاووش اوغلو، چند هفته پیش اعلام کرد که دولت افغانستان از ترکیه دعوت می کند تا این عملیات مهم استاندارد بین المللی را در فرودگاه انجام دهد."

با این حال در 14 جولای ، طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش آماده است تا پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان، با پشتیبانی مالی ایالات متحده، یک گروه نظامی در افغانستان حفظ کند که باید روند تا 11 سپتامبر 2021 تکمیل شود. پس از اجلاس اتحاد در 14 جولای، کشورهای ناتو تصمیم گرفتند برای اطمینان از "عملکرد بی وقفه" فرودگاه بین المللی کابل، با توجه به اهمیت آن برای حضور پایدار دیپلماتیک و بین المللی و همچنین ارتباط افغانستان با سایر مناطق، بودجه انتقالی را برای اطمینان از "عملکرد بی وقفه" تأمین گردد.

پیش از این اردوغان در 19 جولای گفت که جنبش طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه) با حفظ امنیت توسط آنکارا از فرودگاه کابل مخالف نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала