کابلوف: عدم مشارکت ایران راه حل مشکل افغانستان را به کندی مواجه می کند

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر دیپلمات روس: عدم مشارکت ایران راه حل مشکل افغانستان را به کند مواجه می کند
 
دیپلمات روس: عدم مشارکت ایران راه حل مشکل افغانستان را به کند مواجه می کند
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، گفت که طرف روسیه متاسف است که اختلافات بین تهران و واشنگتن به ایران اجازه نمی دهد به موضوع حل و فصل افغانستان بپیوندد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر بخش دوم وزارت خارجه روسیه، روز سه شنبه گفت که طرف روسیه متاسف است که اختلافات بین تهران و واشنگتن به ایران اجازه نمی دهد به موضوع حل و فصل افغانستان بپیوندد، زیرا این امر می توانست به روند مذاکره کمک کند.

کابلوف به اسپوتنیک: پاکستان بیشترین نفوذ را بر طالبان دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
کابلوف به اسپوتنیک: پاکستان بیشترین نفوذ را بر طالبان دارد

کابلوف گفت:"ایران بدون شک یکی از بازیگران کلیدی در مسائل افغانستان است. من شخصاً معتقدم که پاکستان و ایران به طور کلی مهمترین و تاثیرگذارترین کشورها در زمینه حل و فصل افغانستان هستند. مطمئناً پنجمین شرکت کننده آن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود."

کابلوف، در مورد "افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی: چه کسی به ایجاد یک دولت قوی کمک خواهد کرد" گفت. توسط بنیاد گورچاکف سازماندهی شده است.

کابلوف، در میزگرد که توسط بنیاد گورباچف سازماندهی شده است، گفت: "افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی، چه کسی به ایجاد یک دولت قوی کمک خواهد کرد".

کابلوف گفت: "با توجه به وضعیت کنونی روابط ایران و آمریکا ، که همه آن را می دانند، ایرانیان به دلایل سیاسی و ایدئولوژیکی هنوز آمادگی ندارند با آمریکایی ها بر سر یک میز بنشینند و مشکلات را حل کنند".

کابلوف خاطرنشان کرد:"این حق آنها است، البته متاسفیم، چرا که واقعا ایران را به عنوان شریک در این گروه کم داریم، چرا که در این مرحله بسیار مهم بود که می توانستیم روند حل و فصل سیاسی در افغانستان را با ایران، پاکستان، چین و آمریکا پیش ببریم، و این روند را از حالت سکونی که هم اکنون در آن قرار دارد، به جریان بیندازیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала