تشدید اوضاع در افغانستان/روسیه پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرد

© Sputnik / Aleksander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر تشدید اوضاع در افغانستان/روسیه پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرد
تشدید اوضاع در افغانستان/روسیه پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2021
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه به دنبال تشدید وخامت اوضاع در افغانستان تجهیزات جنگی جدیدی به پایگاهش در تاجیکستان انتقال داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ وزارت دفاع روسیه با توجه به تشدید اوضاع در افغانستان، از انتقال 17 ماشین زرهی جنگی مدرن به پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان  خبر داده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه دراین خصوص آمده است: "مجموعه ای از 17 وسیله نقلیه مدرن پیاده نظام (BMP-2M)  به پایگاه نظامی 201 روسیه مستقر در تاجیکستان وارد خدمت شدند. این وسایط زرهی رزمی جدید جایگزین تجهیزات منسوخ شده واحدهای تفنگ موتوری شده است."

دستگاه های زرهی BMP-2M برای انتقال سربازان به خط مقدم جبهه، افزایش تحرک، تسلیحات و امنیت آنها طراحی شده است.

گفتنی است انواع وسایط زرهی جنگی پیاده نظام BMP برای مدت زمان زیادی است که در خدمت نیروهای مسلح  روسیه قرار دارند و رضایت عملیاتی از آنها نیز مورد قبول بوده است. به نظر متخصصین نظامی BMP-2M می تواند تا زمان معرفی مدل های جدیدتر و مجهزتر از موتر جنگی پیاده نظام، به انتظارات نیروهای مسلح پاسخ مطلوبی بدهد.

از جمله اصلی ترین تغییرات این محصول می توان به ماژول مبارزاتی جدید آن اشاره کرد. علاوه بر این BMP-2M به سیستم کنترل آتش ارتقا یافته، نارنجک انداز خودکار و موشک های ضد تانک نیز تجهیز شده است.  

روسیه از دو دهه پیش در دوشنبه پایتخت تاجیکستان پایگاه نظامی تاسیس کرده است و مقامهای این کشور اعلام کرده اند که این پایگاه را تقویت و در تحکیم امنیت مرزهای تاجیکستان و افغانستان به سازمان مرزبانی تاجیکستان کمک خواهند کرد. 

 در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن تر کرده است.

گروه طالبان در زمان حاضر تقریبا همه مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان را تحت کنترل دارد و چندی پیش صدها نفر از نیروهای افغانستانی به تاجیکستان گریختند. 

تاجیکستان و افغانستان حدود یک هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала