بن‌لادن می‌خواست باراک اوباما را ترور کند

© Sputnikبن‌لادن می‌خواست باراک اوباما را ترور کند
بن‌لادن می‌خواست باراک اوباما را ترور کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2021
عضو شوید
بر اساس محتوای یک کتاب جدید، اسامه بن لادن در سال 2011 ترور باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق امریکا را در نظر داشت اما قصد نداشت جو بایدن معاون آن زمان اوباما در ریاست جمهوری را بکشد زیرا بایدن از نظر این تروریست شماره یک جهان برای آنکه سکان رهبری امریکا را به دست بگیرد، آماده نبود.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا کتابی تحت عنوان «ظهور و سقوط اسامه بن لادن» نوشته پیتر برگن، یک تحلیلگر امنیت ملی و تهیه کننده سابق شبکه سی‌ان‌ان در بازار منتشر شد.

بنا به نوشته نویسنده این کتاب، اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) همچنان که زمان به سمت دهمین سالگرد حملات تروریستی 11 سپتمبر به امریکا پیش می‌رفت، «بن لادن مشتاق بود با یک حمله چشمگیر دیگر علیه امریکا این موقعیت را به یادماندنی کند».

صحبت‌های وزیر دفاع پیشین امریکا در مورد عدم تمایل بایدن به حمله به بن لادن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
صحبت‌های وزیر دفاع پیشین امریکا در مورد عدم تمایل بایدن به حمله به بن لادن

برگن نوشت: او به دستیارانش می‌گفت که خواستار «عملیات‌های موثر» است که تاثیرشان، اگر خدا بخواهد، بزرگتر از حملات 11 سپتمبر 2001 باشند. او توضیح می‌داد که کشتن باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت امریکا یک اولویت بالا است، اما او همچنین جنرال دیوید پترائوس، که در آن زمان فرمانده ارشد امریکا در افغانستان بود را نیز در نظر داشت.

او استدلال کرد که رهبر سابق القاعده به خودش زحمت بررسی دسیسه‌های ترور جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور اسبق امریکا را نداد و او بایدن را برای پست رئیس‌جمهور امریکا «کاملا ناآماده» در نظر می‌گرفت.

برگن توضیح بیشتری درباره اینکه چرا بن لادن اینطور فکر می‌کرد، نداده و تنها بیان کرد علت اصرار او برای انجام یک حمله عمده دیگر به امریکا از بابت «اضطراب اینکه دارد فراموش می‌شود» بود.

برگن اظهار کرد: به نظر می‌رسید که تاریخ دارد از کنار او عبور می‌کند. او اضافه کرد که دیگر دسیسه‌های این عنصر افراطگر «ناکام مانده بودند» که از قرار معلوم این موضوع بن لادن را واداشت تا به جای درخواستهایش برای «جهاد» روی رخدادهای بهار عربی تمرکز کند.

برگن استدلال کرد: با نزدیک شدن دهمین سالگرد حملات 11 سپتمبر، هدف غالب او اجرای یک حمله تروریستی چشمگیر دیگر علیه امریکا بود. او در حالی مرد که فهمید شکست خورده است.

در دوم می 2011 نیروهای ویژه امریکایی به مجتمع محل سکونت بن لادن در شهر ابیت آباد پاکستان حمله کردند و او را که تحت تعقیب‌ترین تروریست جهان بود، کشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала