تلاش آمریکا برای اسکان هزاران افغان در قطر

© Photo / MUDLAFG احداث مجتمع رهایشی قطر، گامی مهم دیگر برای فراهم نمودن مسکن برای نیازمندان
احداث مجتمع رهایشی قطر، گامی مهم دیگر برای فراهم نمودن مسکن برای نیازمندان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
عضو شوید
برخی منابع می‌گویند که ایالات متحده در حال تلاش برای جابجایی هزاران افغان در حالیست که طالبان همچنان مانع امنیت شهروندان در این کشور می‌شود.

گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری سی.ان.ان،  اعلام کرده که توافق بین آمریکا و قطر دراین خصوص هنوز نهایی نشده اما اگر این توافق به سرانجام برسد، شامل 8 هزار شهروند افغان می‌شود که به قطر می‌روند.

انتقال مترجمان افغان به امریکا؛ طالبان واکنش نشان دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2021
انتقال مترجمان افغان به امریکا؛ طالبان واکنش نشان دادند

نخستین گروه از افغان‌ها شامل یک هزار تا دو هزار تن به زودی وارد دوحه می‌شوند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ویزای ویژه مهاجرتی گفت: ما در حال ارزیابی تمامی گزینه‌های در دسترس هستیم. ما هیچ اطلاعیه‌ای درباره مکان‌های اسکان مربوط به دارندگان ویزای مذکور در کشور ثالث نداریم.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد هزار سرباز آمریکایی به قطر می‌روند تا به درخواست‌های افغان‌های حاضر در این کشور کمک کنند. این افغان‌ها به دلیل کمک به نیروهای آمریکایی در جریان جنگ افغانستان به دنبال دریافت ویزای ورود به ایالات متحده هستند.

اوضاع در افغانستان از زمان آغاز خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و با تشدید حملات طالبان و تصرف 17 مرکز ولایتی در افغانستان رو به وخامت گذاشته است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: ما قطعا نگران افزایش حملات و پیشروی‌های طالبان هستیم. ما اوضاع را از نزدیک رصد می‌کنیم و به شدت نگرانیم. این یک فرصت برای افغان‌ها،‌ رهبری و ارتش این کشو است تا متحد شوند. هر نتیجه‌ای اجتناب‌ناپذیر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала