روسیه می تواند در خروج افغانها به خارج مساعدت نماید

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationطیارات مسافربری روسیه
طیارات مسافربری روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
عضو شوید
روسیه آماده است تا حمل و نقل هوایی را برای خروج افغان ها به کشورهای سوم فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخاروا در جریان جلسه توجیهی اعلام کرد که روسیه آماده استخدام طیارات برای کمک به انتقال شهروندان محلی از افغانستان به خارج از کشور است.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
روسیه می تواند در انتقال نیروهای خارجی از افغانستان مساعدت نماید

وی گفت: "به خاطر جلوگیری از وخامت اوضاع بشردوستانه در افغانستان، ما آماده ایم تا خدمات هوائی غیرنظامی روسیه را برای اطمینان از پرواز هر تعداد از شهروندان افغان از جمله زنان و کودکان به کشورهای خارجی که به دریافت و اسکان علاقه نشان می دهند، ارائه نمایم".

به گفته زاخاروا، برخی کشورها نتوانستند تخلیه نیروهای نظامی، دیپلمات ها، غیرنظامیان و شهروندان افغان خود را که با این کشورها همکاری می کردند، سازماندهی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود که پروازهای خروجی برای روس های که مایل به ترک افغانستان هستند انجام می شود. به گفته زاخاروا ، جنبش طالبان (سازمانی که در روسیه ممنوع است) تضمین کرده است که به خروج افراد دخالت نخواهد کرد.

در پانزدهم اوگست، جنبش رادیکال طالبان اعلام کرد که بر تمام قلمرو افغانستان کنترل دارد. طالبان همچنین شهر کابل را در کنترل خود دارند. هزاران نفر در تلاش برای خروج از کشور به میدان هوایی کابل پناه بردند.

پیش از این، رسانه ها گزارش داده بودند که در بیستم آگوست روسیه ممکن است یک پرواز ویژه به کابل بفرستد تا بخشی از کارمندان نمایندگی دیپلماتیک روسیه و افغان های - شهروندان روسی و دارای مجوز اقامت در فدراسیون روسیه را از آنجا خارج کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала