طبقه بندی آرشیوهای مربوط به آزمایش جنگ ابزارهای زیستی جاپان بر شهروندان شوروی

© A.Savinطبقه بندی آرشیوهای مربوط به آزمایش جنگ ابزارهای زیستی جاپان بر شهروندان شوروی
طبقه بندی آرشیوهای مربوط به آزمایش جنگ ابزارهای زیستی جاپان بر شهروندان شوروی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
سرویس امنیت فدرال (FSB) روسیه اسناد مربوط به آزمایش سلاح های بیولوژیکی خدمات ویژه جاپانی بر شهروندان اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم را طبقه بندی کرد.
جاپان به روسیه اعتراض كرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
جاپان به روسیه اعتراض كرد

به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه خاطرنشان می کند، زمانی که خدمات ویژه جاپانی نمی تواند تحت شکنجه، اسرای جنگی را مجبور به کار علیه اتحاد جماهیر شوروی کند، پس از آن در سال 1945 آنها به یک گروهان ویژه 731th ارتش کوانتونگ، تحت فرماندهی سپهبد شیرو ایشی اعزام شدند. در این گروه، سلاح های باکتریولوژیکی روی شهروندان شوروی آزمایش شد، امکانات اصلی جاپان برای توسعه آن در منچوری متمرکز شد، پس از آزادی که نیروهای شوروی جهان را از "جنگ باکتریولوژیکی" نجات دادند.

بمب کک طاعون
بمب باکتریولوژیکی سیستم Ishii به نام ستوان کل و میکروبیولوژیست که آزمایشات بیولوژیکی را بر روی اسرای جنگی کره ای ، چینی و شوروی انجام داد ، نامگذاری شده است.

همانطور که از داده های بایگانی آمده است، میکروبیولوژیست یک بمب ویژه اختراع کرد که می تواند موثرترین استفاده از سلاح های باکتریولوژیکی را نشان دهد. ویژگی اصلی آن این بود که یک قاب سرامیکی پر از کک طاعون داشت. این بمب در ارتفاع 50 تا 100 متری از سطح زمین منفجر می شود و وسیع ترین آلودگی ممکن را در منطقه ایجاد می کند.

در سال 1944 ، آخرین فرمانده کل ارتش کوانتتونگ جاپان به نام اتوزو یامادا هنگام بازجویی و هنگام استفاده از شهادت شاهدی برای وی در مورد استفاده از بمب باکتریولوژیکی سیستم Ishii اعتراف کرد.

اوتوزو یامادا
در مورد استفاده از بمب سیستم Ishii
همانطور که از اسناد بازجویی های یامادا مشاهده می شود ، در سال 1944 فرماندهی ارتش دستور افزایش تولید سلاح های بیولوژیکی را صادر کرد که می تواند آمادگی برای جنگ باکتریولوژیکی را نشان دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала