نیوزیلاند سه میلیون دالر به افغانستان امروزی کمک کرد

© Fotolia / Nazmooنیوزیلند
نیوزیلند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
عضو شوید
کشور نیو زیلاند امروز اعلام کرده است که سه میلیون دالر برای حمایت از شهروندان آسیب‌دیده افغانستان، کمک می نماید.

بر گزارش اسپوتینک، آژانس آناتولی خبر داده است که نانایا ماهوتا، وزیر خارجۀ نیو زیلاند، در بیانیه‌یی می‌گوید که در شرایط سخت امروز، این مبلغ در اختیار کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ و نماینده‌گی دفتر پناهنده‌گان سازمان ملل متحد در افغانستان قرار می‌گیرد.

نیوزیلند آخرین سربازان خود را از افغانستان خارج می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
نیوزیلند آخرین سربازان خود را از افغانستان خارج می‌کند

وزیر خارجۀ نیوزیلاند می‌گوید، «وضعیت در افغانستان وخیم است، میلیون‌ها تن به کمک نیاز دارند و صدها هزار تن در جنگ‌های پسین آواره شده‌اند،80 درصد آنان زنان و دختران گزارش شده‌اند.»

نانایا ماهوتا می‌افزاید، «در افغانستان، صلیب سرخ هم‌اکنون بر حفاظت از غیرنظامیان و ارایۀ خدمات ضروری از جمله مراقبت‌های صحی اضطراری، آب و بهداشت تمرکز دارد.»

نماینده‌گی دفتر پناهنده‌گان سازمان ملل متحد طیف وسیعی از حمایت‌ها را برای افغانان آوارۀ داخلی ارایه می‌دهد. هم‌چنین از مهاجران افغان در کشورهای همسایه حمایت می‌کند.

وزیر خارجۀ نیوزیلاند می‌گوید، «بسیار مهم است که به سازمان‌های بشر‌دوستانه اجازۀ دست‌رسی به جمعیت آسیب‌دیده داده شود.» او از همه طرفین می‌خواهد که به قوانین بین‌المللی انسان‌دوستانه احترام بگذارند، از امدادگران و غیرنظامیان در برابر آسیب محافظت و از حق آزادی تردد پشتیبانی کنند.

این در حالی‌ست که طالبان پس از تصرف کابل در بیست‌وچهارم اسد، کنترل افغانستان را در دست گرفتند و محمداشرف غنی و دیگر مقام‌های ارشد حکومت او را مجبور به ترک کشور کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала