ترامپ به بایدن: از مردم امریکا بخاطر وضعیت افغانستان عذرخواهی کن

© REUTERS / Shannon Stapletonترامپ به بایدن: از مردم امریکا بخاطر وضعیت افغانستان عذرخواهی کن
ترامپ به بایدن: از مردم امریکا بخاطر وضعیت افغانستان عذرخواهی کن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق امریکا معتقد است که رهبر فعلی یالات متحده بخاطر نحوه خروج نیروهای خود از افغانستان عذرخواهی کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا به جو بایدن، در اعلامیه‌ای گفته است: "بایدن از مردم امریکا باید معذرت بخواهد، او قبل از خروج غیرنظامیان به نظامیان اجازه خروج داد، او تجهیزات نظامی را به ارزش میلیادها دالر به طالبان واگذار کرد."

ترامپ: اشرف غنی فاسد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
ترامپ: اشرف غنی فاسد بود

وی پیش از این در گفتگو با فاکس نیوز، خروج نیروهای امریکایی از سوی بایدن را تحقیر بزرگ به امریکا خواند. ترامپ گفت: "این امر بر روابط خارجی ما در سالها و دهه های آینده تأثیر خواهد گذاشت."
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала