صحبت در مورد کاهش وزن رهبر کوریای شمالی ممنوع شد

© REUTERS / KCNAصحبت در مورد کاهش وزن رهبر کوریای شمالی ممنوع شد
صحبت در مورد کاهش وزن رهبر کوریای شمالی ممنوع شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
 مقام ها در کوریای شمالی اعلام کرده اند که  هرگونه صحبت در مورد ظاهر رهبر کوریای شمالی از جمله کاهش وزن   ممنوع قرار داده شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های کوریای شمالی بحث کردن درباره وزن و سلامتی کیم جونگ اون رهبر آن کشور را ممنوع کرده اند.

حکومت کوریای شمالی اعلام کرده که کاهش ناگهانی وزن کیم به دلیل مشکل در سلامتی او نبوده، بلکه رهبر به خاطر کشور و مردم کوریای شمالی که در بحران به سر می‌برند، در تنهایی غصه می‌خورد و متحمل رنج می‌شود.

راز لاغری سریع رهبر کوریای شمالی افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
راز لاغری سریع رهبر کوریای شمالی افشا شد

 مقامات گفته اند: «کیم جونگ اون، رهبری این کشور به خاطر کشور که با کمبود شدید غذا روبروست، کمتر غذا می‌خورد و مدعی شده‌اند که حالش خوب است».

گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت کیم جوان پس از آن بیشتر شد که تصاویری از وی منتشر شد که نشان می‌دهند وی نسبت به اوایل سال جاری میلادی لاغرتر شده است.

اما به گفته رادیو آسیای آزاد، تلاش‌های مسؤولان کوریای شمالی در مقابله با شایعات درباره وزن کیم جونگ اون به شکست انجامیده است.

منابع گفته‌اند که  ناظران در محلات در بیانیه‌هایی رسمی به مردمی که درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون حرف می‌زنند، هشدار داده و آن را منع کرده‌اند.

همچنین گزارش شده که این نخستین باری است که مقام‌های کوریای شمالی گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش وزن یا وضعیت سلامت کیم را مورد خطاب قرار می‌دهند چون معمولا چنین مساله‌ای یک تابو است.

برخی از مردم کوریای شمالی به رادیو  Radio Free Asiaگفته‌اند از اینکه می‌بینند رهبرشان نسبت به قبل لاغرتر شده بسیار خوشحالند چون اضافه وزنش برای سلامتی‌اش خطرناک بود. برخی هم گفتند قبلا راه رفتن برای او بسیار دشوار بود اما حالا لاغرتر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала