یک طالب در فرانسه بازداشت شد

© AFP 2023 / Patrick Hertzogپولیس فرانسه
پولیس فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
رسانه ها فرانسه اعلام کردند که یک افغان به مثابه همدست احتمالی طالبان تحت نظارت قرار گرفته و به پاریس منتقل شده است.

به گزارش اسپوتنیک. روزنامه فیگارو با استناد به اسناد وزارت داخله فرانسه می نویسد: یک شهروند افغان که به فرانسه منتقل شده بود، به دلیل ارتباط با جنبش طالبان (که به عنوان تروریست شناخته شده و در فدراسیون روسیه ممنوع است) تحت نظارت قرار گرفته است.

 هشدار گروه طالبان به رئیس جمهور فرانسه   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2020
هشدار گروه طالبان به رئیس جمهور فرانسه

علیرغم این همه، گزارش شده است که مقامات فرانسوی یک جوان 26 ساله افغان و خانواده اش را از کابل خارج کردند، زیرا شرایط لازم را برای تحقیق نداشتند. در جریان توقف پرواز تخلیه به ابوظبی، مرد جوان توسط افسران اداره عمومی امنیت خارجی وزارت دفاع فرانسه مورد بازجویی قرار گرفت.

به نوشته این روزنامه، این افغان اعتراف کرد که با طالبان ارتباط داشته و به آنها سلاح داده است. به محض ورود به پاریس، او و چهار نفر دیگر از اطرافیانش تحت نظارت اداری خاصی قرار گرفتند، که رژیم آن توسط قوانین ضدتروریستی پیش بینی شده است.

ژان ایو لودریان ، وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر گفت که از 15 اگوست ، فرانسه تقریباً 2000 نفر را از افغانستان خارج کرده است که بیشتر آنها افغان هستند.

اوضاع در افغانستان در هفته های اخیر افزایش یافته است ، زمانی که شبه نظامیان طالبان حملات سریعی را در سراسر کشور آغاز کردند و تمام بندرهای سرحدی را اشغال کردند و در 15 اگوست وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، کشور را ترک کرد تا، به گفته وی ، "از کشتار جمعی جلوگیری کند". در شب 16 اگوست ، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان  گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала