شیائومی چین، اپل امریکا را پشت سر گذاشت

© Jon Russellشیائومی چین، اپل امریکا را پشت سر گذاشت
شیائومی چین، اپل امریکا را پشت سر گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
شیائومی چین با پیشی گرفتن از شرکت امریکایی سازنده گوشی های آیفون یعنی اپل، دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تسنیم، بر اساس یک گزارش جدید، شیائومی چین با پیشی گرفتن از شرکت امریکایی سازنده گوشی های آیفون یعنی اپل، دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان شد.

شرکت تحقیقاتی امریکایی گارتنر در گزارشی اعلام کرد که این شرکت مستقر در پکن بیش از 51 میلیون تلفن هوشمند طی سه ماهه دوم به فروش رسانده که بیش از 22.7 میلیون دستگاه بیشتر از سال گذشته است.

رونمایی از سگ رباتیک شیائومی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2021
کلوپ ویدیو
رونمایی از سگ رباتیک شیائومی+ویدئو

بر اساس این گزارش، سهم این شرکت از بازار جهانی در سه ماه منتهی به 30 ژوئن به 15.5 درصد افزایش یافت در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 9.5 درصد بود.

 گارتنر گفت: شیائومی به دلیل حضور آنلاین قوی تر و گسترش سریع در بازارهای جهانی فراتر از آسیا و اقیانوسیه، به دلیل سرمایه گذاری در کانال های خرده فروشی و مشارکت با ارائه دهندگان خدمات ارتباطی، 80.5 درصد رشد در فروش تلفن های هوشمند خود را ثبت کرد.

سود خالص شیائومی با توجه به فروش زیاد گوشی های هوشمند، در دوره اپریل تا جون حدود 8.3 میلیارد یوان چین (1.3 میلیارد دالر) رسید.

درآمد این شرکت طی این دوره 64 درصد افزایش یافت و به 87.8 میلیارد یوان رسید که از تخمین 85 میلیارد یوانی تحلیلگران بیشتر بود.

به طور کلی، ارسال گوشی‌های هوشمند برای مصرف کنندگان نهایی در جهان طی سه ماهه دوم به 328.8 میلیون دستگاه رسید که با وجود محدودیت های عرضه و اختلالات در تولید که ناشی از شیوع کرونا و کمبود قطعات بوده است، رشد سالانه 10.8 درصدی نشان می دهد.

انشول گوپتا، مدیر ارشد تحقیقات گارتنر می گوید: تقاضا برای گوشی های هوشمند در این سه ماه همچنان قوی بود چرا که خریداران مشخصات بالاتر گوشی و تجربه بهتر کاربر را ترجیح می دادند. تقاضای فزاینده از سال 2020 همچنان برای تولید کنندگان جهانی تلفن‌های هوشمند در سال 2021 مزیت ایجاد کرده است

بر اساس این گزارش، مناطق با نفوذ بیشتر اتصال اینترنت نسل پنجم تقاضای زیادی برای تلفن های هوشمند نسل پنجم داشتند و محرک های رشد فروشندگان برتر گوشی های هوشمند بودند.

سامسونگ، سازنده گوشی های هوشمند که در کره جنوبی مستقر است، در سه ماهه دوم، 17.6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد و جایگاه برتر خود را حفظ کرد. این شرکت در مدت سه ماه 57.7 میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخت که 5.4 درصد سالانه افزایش داشت.

اپل، که انتظار می رود آیفون های جدیدی را در ماه جاری میلادی عرضه کند، بیش از 49.2 میلیون دستگاه فروخت تا 15 درصد از سهم بازار را به دست آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала