ساخت شهری برای میلیون ها نفر در میان بیابان در امریکا 

© REUTERS / Jim Urquhartساخت شهری برای میلیون ها نفر در میان بیابان در امریکا 
ساخت شهری برای میلیون ها نفر در میان بیابان در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
در ایالات متحده امریکا در میان بیابان، شهری برای میلیون ها نفر ساخته می شود. 
شهرک پشک ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2017
شهرک پشک ها در ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، معمار دانمارکی و بنیانگذار BIG Bjarke Ingels ، شهری جدید به نام Telos در وسط صحرای ایالات متحده می سازد. به گفته دزین، پنج میلیون نفر قادر به زندگی در آنجا خواهند بود.
ایده ایجاد یک شهر از ابتدا در مساحت 150 هزار هکتار (بیش از 60.7 هزار هکتار) متعلق به کارآفرین مارک لور است. توسعه دهندگان هدف خود را برای ساختن "دوستدارترین شهر در جهان" تعیین کردند. پیش بینی می شود، تا سال 2030 تلوس 50 هزار نفر جمعیت داشته باشد و جمعیت آن در 40 سال آینده به چند میلیون نفر افزایش می یابد.

سازندگان توضیح دادند: "چشم انداز ما ایجاد یک شهر جدید در ایالات متحده است که استاندارد جهانی زندگی شهری را تعیین می کند، پتانسیل بشر را گسترش می دهد و الگویی برای نسل های آینده می شود".
این شهر به چندین منطقه تقسیم می شود، در یک هکتار 33 نفر جمعیت دارند - این شاخص تقریباً برابر با تراکم جمعیت سان فرانسیسکو است. ساختمانها از مصالح سازگار با محیط زیست ساخته می شوند، نماها تا حدی با پوشش گیاهی پوشانده می شوند و وسایل نقلیه خودران در امتداد جاده ها حرکت می کنند. در مرکز تلوس، پارکی با برج به نام "Equitism" برپا می شود که در بالای آن یک عرشه مشاهده نصب می شود. ساختمان باید به یک "چراغ" برای شهر تبدیل شود.

یادآوری می کنیم، که در نوامبر 2020 معماران دفتر آتلیه O2 Design مالزی تصمیم گرفتند یک شهر "پس از همه گیری" در آینده بسازند. این مفهوم مبتنی بر توسعه فضا به صورت عمودی بود - آنها تصمیم گرفتند ساختمانها را تا آنجا که ممکن است بلند کنند تا فضا را برای رشد درختان آزاد کنند و طبیعت را "به حالت اولیه خود" بازگردانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала