واتساپ 267 میلیون دالر جریمه شد

© Photo / Sam Azgorواتساپ 267 میلیون دالر جریمه شد
واتساپ 267 میلیون دالر جریمه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند (DPC) واتساپ را به دلیل عدم ارائه روش شفافی برای استفاده از اطلاعات کاربران رقمی معادل 267 میلیون دالر جریمه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، کمیسیون ایرلندی DPC، ناظر اصلی داده در اتحادیه اروپا اپلیکیشن پیام‌رسان متعلق به شرکت فیسبوک را از سال 2018 مورد بررسی‌های خود قرار داده است. یکی از اصول اساسی مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) عنوان می‌کند نهادهایی که داده‌های کاربران را پردازش می‌کنند باید در مورد نحوه استفاده از اطلاعات آن‌ها روش روشن و شفافی ارائه کرده باشند. طبق تصمیم DPC، واتساپ نتوانسته مطابق انتظارات و استانداردهای مورد نیاز GDPR عمل کند.

ویژگی جدید واتساپ در راه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2021
ویژگی جدید واتساپ در راه است

DPC در تحقیقات خود بررسی کرد که آیا واتساپ برای کاربران و افراد غیر کاربر سرویس خود تعهدات شفافی ارائه کرده است و همچنین در مورد به اشتراک‌گذاری داده‌های این پیام‌رسان با فیسبوک تحقیقاتی انجام داده است. در مجموع بررسی‌های انجام شده، چندین نقض شفافیت در نحوه عملکرد اپلیکیشن واتساپ پیدا شده است.

علاوه بر صدور مبلغ جریمه مالی، در این شکایت به واتساپ دستور داده شده که اقدامات متعددی را برای بهبود سطح شفافیت سرویس خود برای کاربران و غیر کاربران ارائه کند. اپلیکیشن پیام‌رسان متعلق به فیسبوک سه ماه مهلت دارد تا تغییرات درخواست شده را اعمال کند.

واتساپ نیز با انتشار بیانیه‌ای یافته‌های DPC را رد کرد و مجازات اعلام شده را کاملا نامتناسب اعلام کرد. همچنین آن‌ها تایید کردند که درخواست تجدیدنظر خود را ثبت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده: واتساپ به ارائه خدمات امن و خصوصی خود متعهد است. ما اطمینان حاصل کرده‌ایم که داده‌های جمع‌آوری شده شفاف و جامع هستند و این کار را ادامه خواهیم داد. ما با تصمیم گرفته شده موافق نیستیم و مجازات‌ها نیز کاملا نامتناسب هستند. ما به این تصمیم اعتراض خواهیم کرد.

اتحادیه اروپایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان (BEUC) نیز در بیانیه خود اعلام کرد که این تصمیم بسیار دیر گرفته شده است. دیوید مارتین، رهبر تیم سیاست دیجیتال اتحادیه نیز اعلام کرد: «این یک پیام جدی برای فیسبوک و شرکت‌های تابعه آن محسوب می‌شود که نقض قوانین اتحادیه اروپا در زمینه حافظت از داده‌های عواقبی را به همراه دارد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала